چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۲۵۷۷
سه‌شنبه ۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰

فکرشهر: معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری بوشهر گفت: دستگاه‌های اجرایی این استان روز چهارشنبه ( فردا) ۲۱ تیرماه بدلیل افزایش گرما و صرفه جویی در مصرف انرژی تعطیل است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا اصغر جعفری روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: به استناد نامه شماره ۲۶/۴/۲۱۳۷۵ مورخه ۲۰ تیرماه ۱۴۰۲ معاونت امور عمرانی این استانداری موضوع ابلاغ مصوبه کارگروه استانی مدیریت تقاضا و مصرف آب و برق به منظور کاهش مصرف برق و در راستای حفظ و پایداری شبکه و خطوط انتقال برق و جلوگیری از بروز خاموشی ، تمام دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر روز چهارشنبه تعطیل است.

وی یادآورشد: ضروری است مدیران دستگاه‌های اجرایی برای پیگیری امورات محوله در محل کار حضور داشته باشند.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر نیز گفت: براساس بررسی نقشه‌های هواشناسی پیش بینی شده در روزهای منتهی به پایان هفته جاری دما در برخی از نقاط استان و بویژه مناطق غیرساحلی به ۵۰ درجه سانتیگراد افزایش پیدا کند.

پیام مساعدی در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته برازجان با ۴۷، اهرم و خورموج با ۴۶ و عسلویه با ۴۳ درجه سانتیگراد بیشترین دما را در استان بوشهر داشتند.

وی بیان کرد: در مدت یاد شده خارگ، عسلویه، بوشهر و گناوه به ترتیب با ۸۸، ۸۷، ۸۴ و ۸۳ درصد به ترتیب بیشترین میزان رطوبت را در استان بوشهر تجربه کردند.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر تصریح کرد: از جمعه هفته جاری نیز با تغییر جهت وزش بادهای جنوبی برای استان بوشهر افزایش مجدد رطوبت و شرجی پیش بینی می‌شود.

مساعدی ادامه داد: همچنین با توجه به پیش بینی‌ها، وزش بادهای شدید شمال غربی از امشب روی دریا و عمده نقاط استان تا فردا چهارشنبه تداوم دارد.

وی گفت: در این مدت سواحل استان بوشهر نیز تا پنجشنبه هفته جاری مواج و متلاطم پیش بینی شده و در این مدت خیزش گرد و خاک محلی و نفوذ گرد و غبار منطقه ای دور از انتظار نخواهد بود.

مساعدی اظهار کرد: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر صاف همراه با غبار محلی و از اواخر امشب همراه با وزش باد پیش بینی شده است.

وی یادآور شد: در این مدت جهت وزش باد شمال غربی با سرعت هشت تا ۳۸ و از امشب به تدریج از شمال استان ۱۶ تا ۴۶ و گاهی بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت پیش بینی می‎‌شود.

مساعدی عنوان کرد: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر و از اواخر امشب از شمال استان به تدریج ۹۰ تا ۱۵۰ گاهی تا ۱۸۰ سانتیمتر پیش بینی شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر