پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۲۶۶۹
چهارشنبه ۲۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۳

فکرشهر: رئیس پلیس فتا استان بوشهر می‌گوید: با وجود همه اطلاع‌رسانی‌ها و آگاه‌سازی‌ها، به علت سهل‌انگاری کاربران و توجه نکردن به هشدار‌های آموزشی پلیس فتا، چند شگرد قدیمی مجرمان سایبری، همچنان قربانی می‌گیرد.

به گزارش فکرشهر از پلیس، سرهنگ مهدی قاسمی از برگزاری دومین پویش استانی پیشگیری از وقوع کلاهبرداری‌های اینترنتی خبر داد و گفت: پلیس فتا استان بوشهر با همکاری رسانه‌های استانی به‌صورت مستمر با تحلیل وضعیت جرایم سایبری، بستر‌های آسیب‌پذیری کاربران و حتی در زمان بروز یک شیوه مجرمانه نوظهور اینترنتی، با هدف ارتقای آگاهی عمومی و پیشگیری از افزایش شکل‌گیری این جرایم، به‌صورت متمرکز و هدفمند اقدام به تولید محتوا‌های هشداری آموزشی و در برخی موارد در قالب اجرای پویش سایبری می‌کند.
 
وی از تشکیل پرونده‌های کلاهبرداری‌های اینترنتی و برداشت‌های غیرمجاز از حساب‌های بانکی در استان خبر داد و افزود: با بررسی وضعیت آماری پرونده‌های تشکیل شده در پلیس فتا بوشهر پیرو شکایت شهروندان در سه ماه نخست امسال باز هم مشاهده می‌شود که درصد بالایی از این پرونده‌ها مرتبط با جرایم حوزه مالی و اقتصادی نظیر کلاهبرداری و برداشت‌های اینترنتی غیرمجاز از حساب‌های بانکی است.
 
رئیس پلیس فتا استان بوشهر ادامه داد: با وجود همه اطلاع‌رسانی‌ها و آگاه‌سازی‌ها، به علت سهل‌انگاری کاربران و توجه نکردن د به هشدار‌های آموزشی پلیس فتا، چند شگرد قدیمی مجرمان سایبری، همچنان قربانی می‌گیرد.
 
وی یکی از لینک‌های جعلی کلاهبرداران را جاماندگان از سهام عدالت عنوان کرد و افزود: برخی شهروندان بوشهری فریب لینک‌های جعلی تحت عنوان سامانه قضایی ثنا یا جاماندگان سهام عدالت را می‌خورند و بر روی این لینک‌ها کلیک یا وارد درگاه‌های جعلی می‌شوند.
 
سرهنگ قاسمی ادامه داد: در مواردی هم مردم با اطلاع از تبلیغات دروغین آگهی‌های فروش در سایت‌های آگهی محور نظیر دیوار، مبالغی را به‌عنوان پیش پرداخت واریز می‌کنند و یا در تماس کلاهبرداران با آن‌ها و شنیدن وعده‌های فریبکارانه آن‌ها، مشخصات محرمانه حساب‌های بانکی خود را در اختیار طرف مقابل قرار داده و تمام یا بخشی از سرمایه خود را از دست می‌دهند.
 
وی با اشاره به اجرای دومین پویش استانی پیشگیری از وقوع کلاهبرداری اینترنتی، گفت: در کنار اقدامات تخصصی پلیس فتا با همکاری دادگستری بوشهر با هدف شناسایی و دستگیری کلاهبرداران سایبری، برای پیشگیری از شکل‌گیری جرم کلاهبرداری اینترنتی و با همکاری دستگاه‌های مختلف اجرایی از جمله معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، صداوسیما، اداره کل صمت، امور مالیاتی، آموزش و پرورش و معاونت فرهنگی اجتماعی فرماندهی انتظامی استان بوشهر، دومین پویش استانی پیشگیری از وقوع کلاهبرداری اینترنتی آغاز شده و تا ۲۵ تیرماه ادامه دارد.
 
رئیس پلیس فتا استان بوشهر با اشاره به اینکه در آستانه ماه محرم یکی از روش‌های کلاهبرداری وعده کمک به بنگاه‌های خیریه برای سرمایه‌گذاری است، افزود: با توجه به نزدیکی ایام محرم و عزاداری سالار شهیدان، مجرمان سایبری با سوء‌استفاده از عقاید مذهبی مردم با ارائه توکن‌های بی ارزش برای سرمایه‌گذاری و با وعده کمک به بنگاه‌های خیریه از شهروندان کلاهبرداری می‌کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر