پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۲۶۹۴
پنجشنبه ۲۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۴

فکرشهر: سرپرست اداره کل تامین اجتماعی استان بوشهر گفت: از جمعیت یک میلیون و ۳۱۹ هزار نفری این استان، یک میلیون و ۲۰ هزار نفر معادل ۷۸ درصد زیرپوشش سازمان تامین اجتماعی قرار دارند.

به گزارش فکرشهر، محمدجواد بازدرهوا در گفت و گو با ایرنا، با اشاره به ۹۵۰ هزار بیمه شده تامین اجتماعی اظهار کرد: براساس آمارها، از این شمار بیمه شده ۳۴۸ هزار نفر بیمه شده اصلی و ۵۹۵ هزار نفر نیز بیمه شده تبعی هستند.

وی شمار مستمری بگیران تامین اجتماعی در استان بوشهر را ۴۸ هزار نفر عنوان کرد.

سرپرست اداره کل تامین اجتماعی استان بوشهر با اشاره به پرداخت ماهانه ۴۱۰ میلیارد تومان از این اداره کل به جامعه هدف خود در استان گفت: ماهانه ۳۴۸ میلیارد تومان بعنوان حقوق و مستمری، ۱۱میلیارد تومان بیمه بیکاری، ۱۱ میلیارد تومان بابت تعهدات کوتاه مدت و ۴۰ میلیارد تومان هزینه درمان دراستان پرداخت می‌شود.

وی کل پرداختی تعهدات سال گذشته تامین اجتماعی استان بوشهر را ۲ هزار و ۹۵۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: از این میزان پرداختی ۲ هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان مستمری و مابقی نیز بابت بیمه بیکاری و تعهدات کوتاه مدت پرداخت شده است.

بازدرهوا کل تعهدات پرداختی بابت هزینه درمان را یک هزار و ۴۱۷ میلیارد تومان اعلام کرد.

وی گفت: در سه ماه نخست امسال یک هزار و ۵۰ میلیارد تومان بابت ۳۱ میلیارد تومان بیمه بیکاری، یک هزار میلیارد تومان بابت تعهدات بلند مدت و ۲۸ میلیارد تومان تعهدات کوتاه مدت پرداخت شده است که نسبت به ۵۱۰ میلیارد تومان مدت مشابه سال گذشته ۸۴ درصد افزایش نشان می‌دهد.

سرپرست اداره کل تامین اجتماعی استان بوشهر گفت: در زمان حاضر به یک هزار و ۵۸۳ نفر در این استان ماهانه ۱۱ میلیارد تومان بیمه بیکاری پرداخت می‌شود.

وی اظهار کرد: سال گذشته یک هزار و ۴۰۰ سهمیه وام (هفت تا ۱۲ میلیون تومان) به مبلغ بیش از ۱۴ میلیارد تومان بود که به ۹۵۰ نفر تاکنون پرداخت شده است.

وی ادامه داد: امسال نیز تاکنون مبلغ ۳۱۰ سهمیه پرداخت وام به مبلغ ۲۰ میلیون تومان به صورت قرض الحسنه تخصیص یافته که با بارگذاری در سیستم در اختیار مستمری بگیران قرار می‌گیرد و در انتظار سهمیه‌های بعدی هستیم.

بازدرهوا با اشاره به تاخیر در پرداخت بیمه تکمیلی مستمری بگیران گفت: براساس تاکید رهبر معظم انقلاب مردم در بخش درمان به غیر از بیماری نباید مشکل دیگری داشته باشند در همین ارتباط با هماهنگی انجام شده با بیمه آتیه سازان تلاش شده که بررسی مدارک و مستندات درمانی بازنشستگان در مدت یک ماه انجام شود.

وی با اشاره به پرداخت ۵۰ درصد سرانه بیمه تکمیلی مستمری بگیران از سوی دولت افزود: تلاش شده که مطالبات مستمری بگیران در کوتاه زمان پرداخت شود.

سرپرست اداره کل تامین اجتماعی استان بوشهر در خصوص بیمه همه آحاد جامعه براساس اصل ۲۹ قانون اساسی گفت: براساس قانون، تامین اجتماعی موظف است بعنوان یک سازمان فراگیر همه آحاد جامعه را که مغفول مانده‌اند زیر پوشش خود قرار دهد در همین ارتباط در دولت مردمی سیزدهم طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی مطرح شد.

به گفته بازدرهوا براساس این طرح زنان خانه دار، دانشجویان، صاحبان حِرَف و مشاغل آزاد، کارفرمایان صنفی و بیمه‌های اختیاری زیرپوشش طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی قرار می‌گیرند.

وی در خصوص بیمه دانشجویان گفت: دانشجویان در مدت تحصیل خود هیچ سابقه بیمه ای نداشتند اما امروز این امکان فراهم شده که با پرداخت ۵۶۰ هزار تومان خود را بیمه و پس از فارغ التحصیلی همزمان با ورود به بازار کار هر فرد سابقه سه تا چهار سال بیمه داشته باشد.

بازدرهوا ادامه داد: در زمان حاضر ۴۱۵ دانشجو با استفاده از طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی خود را بیمه کرده‌اند.

وی با اشاره به بیمه شدن چهار هزار و ۵۴۲ زن خانه دار در استان بوشهر گفت: زنان خانه دار می توانند با نرخ ۱۲، ۱۴ و ۱۸ درصد خود را بیمه کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر