پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۲۷۱۱
پنجشنبه ۲۲ تير ۱۴۰۲ - ۰۶:۴۴

فکرشهر: معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور با حضور در محل برگزاری نخستین جشنواره فیلم حوا به ارائه توضیحاتی درباره بازنمایی تصویر زن در سینمای ایران پرداخت.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور در حاشیه حضور در محل برگزاری نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم «حوا» درباره اهمیت نقش سینما در بازنمایی تصویر زن و خانواده گفت: با توجه به نیازی که ما امروز در جامعه داریم و در جهان هم با مسئله حفظ خانواده و لزوم توجه به پایداری و صمیمیت خانواده مواجه هستیم، یکی از ابزارهای مهمی که می‌تواند در راستای کمک به استحکام خانواده موثر باشد، ابزار «هنر» است. در میان هنرها هم فیلم و سینما تأثیرگذاری عمده‌ای دارند.

وی افزود: همان‌گونه که بخشی از هم‌پاشیدگی‌ها و تزلزل‌های موجود در برخی خانواده‌ها از همین مسیر رخ داده است، ما وظیفه داریم از هنر پشتیبانی کنیم. باید از هرآنچه که می‌تواند بر فرزندان ما تأثیرگذار باشد و هویت آن‌ها را حفظ کند، حمایت کنیم.

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور درباره تصویری که سینمای ایران تا به امروز از زن ایرانی ارائه کرده است هم گفت: معتقدم با تمام زحمت‌هایی که در این مسیر کشیده شده است، چهره حقیقی یک زن و حرکت، جوشش و محبتی که یک زن می‌تواند در متن یک خانواده به‌وجود بیاورد را هنوز نتوانسته‌ایم به‌درستی به تصویر درآوریم. خیلی وقت‌ها حتی شاهد چهره‌ای نامناسب و غیرکامل از یک زن در فیلم‌های سینمایی بوده‌ایم. وظیفه ما این است که زن را به‌عنوان محور، اساس و ستون یک خانواده، همان‌گونه که در واقعیت جامعه ایرانی وجود دارد به تصویر درآوریم.

خزعلی بیان کرد: همانگونه که پیش‌تر هم شاهد نقش‌آفرینی زنان در دوران دفاع مقدس و دیگر برهه‌های حساس و بحرانی هم بوده‌ایم. زنان همواره با مقاومت، ایستادگی و مهر و محبت خود توانسته‌اند در مرحله اول کانون خانواده خود و در مرحله بعد کشور را حفظ کنند. ما وظیفه داریم این تصویر را در سینما منعکس کنیم و هنوز راهی طولانی برای رسیدن به این هدف در پیش داریم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر