پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۲۷۷۳
جمعه ۲۳ تير ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۴

فکرشهر: امام جمعه موقت کنگان گفت: غفلت از فرهنگ عفاف و حجاب می‌تواند خسارات جبران ناپذیری به دنبال داشته باشد.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام مهدی حیدری در نماز جمعه کنگان با تسلیت ایام حزن و ماتم آل الله اظهار داشت: نظام اسلامی رشحه‌ای از انقلاب امام حسین علیه السلام است.

وی با تبیین قیام سرخ حسینی بیان کرد: اراده الهی، اخلاص و عمل صالح راز ماندگاری قیام حسینی است.

خطیب جمعه کنگان با گرامیداشت ۲۶ تیرماه سالروز تأسیس شورای نگهبان قانون اساسی و با تقدیر از تلاش‌های اعضای شورای نگهبان، ضمن تبیین فرمایشات امامین انقلاب در خصوص شورای نگهبان گفت: به فرموده ولی فقیه زمان و رهبری فرزانه انقلاب، نظر شورای نگهبان فصل‌الخطاب است؛ و اعتبار نظر شورای نگهبان، هم‌وزن اعتبار اصل قانون اساسی است.

حیدری به سفر ریاست جمهوری اسلامی ایران به سه کشور آفریقایی اشاره و با تاکید بر ضرورت تداوم ارتباط و سرمایه گذاری کشورمان در قاره آفریقا بیان نمود: قاره آفریقا به تعبیری سرزمین فرصت‌ها است و باید از این فرصت‌ها استفاده بهینه شود.

وی به موضوع استفاده از بمب‌های خوشه‌ای در جنگ اکراین و روسیه با چراغ سبز و حمایت آمریکا از اکراین اشاره و با تحلیلی بر تاریخچه استفاده از بمب‌های خوشه‌ای در جنگ‌های مختلف و تلاش کاخ سفید برای فروش تسلیحات نظامی خود و نیز ایجاد جنگ جهانی سوم گفت: استفاده از بمب‌های خوشه‌ای حرکت برای جنگ جهانی و تهدیدی برای همه بشریت است.

امام جمعه موقت کنگان در فراز دیگری از خطبه‌ها با تبریک هفته حجاب و عفاف و تقدیر از اقدام وزارت کشور در زمینه حجاب و عفاف اظهار داشت: دشمن با ترویج و نهادینه نمودن فرهنگ بد حجابی و بی حجابی به دنبال ضربه زدن به بنیان خانواده و غفلت در این زمینه می‌تواند خسارات جبران ناپذیری به دنبال داشته باشد.

حیدری بی حجابی را بالاترین نماد فرهنگی غرب دانست و تاکید کرد: گسترش و حاکم شدن فرهنگ حجاب و عفاف موجب مصونیت فرد، خانواده و اجتماع و موجب ضربه زدن به دشمن می‌شود و همگان بایستی برای این مهم تلاش جدی و عملی کنند.

مسئله فرزند آوری و نیز تقدیر از میز خدمت سازمان تأمین اجتماعی، بهزیستی و پلی کلینیک تخصصی بوعلی کنگان از دیگر مباحث مطرح شده در خطبه دوم بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر