پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۳۰۳۴
سه‌شنبه ۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۰۱:۱۳

فکرشهر: یازدهمین دوره مرحله استانی مسابقات المپیاد مهارت‌های امدادی دادرسان هلال احمر روز سه شنبه در بوشهر آغاز شد.

به گزارش ایرنا، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر گفت: المپیاد مهارتهای امدادی دادرسان با حضور ۳۲۰ شرکت کننده از دانش آموزان این استان ( هر تیم ۱۶ نفر) به همراه مربی و سرتیم و سرپرست در حال برگزاری است.

احسان ایزدپناه با بیان اینکه تیم های خواهران و برادران به صورت جداگانه با هم رقابت می کنند، افزود: مسابقه شامل آزمون کتبی و عملی است که برنامه‌های عملی شامل احیا قلبی و ریوی، ارزیابی شکستگی آتل بندی، بانداژ و پانسمان، اسکان اضطراری و چادرزنی، حمل مصدوم، پناهگیری و خروج ایمن، اطفا حریق با کپسول و آب است.

وی بیان کرد: دانش آموزان پس از گذراندن آزمون آموزش‌های برنامه ملی دادرس(دانش آموزان آماده در روزهای سخت) در مسابقات آماده (المپیاد مهارت های امدادی دادرسان هلال احمری)، به منظور تعیین تیم‌های برتر شرکت می‌کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر افزایش سطح ایمنی و کاهش خطر پذیری مدارس کشور با تکیه بر تربیت تیم‌های دانش آموزی آماده برای مقابله با حوادث، توسعه و ترویج ظرفیت های خود امدادی در میان دانش آموزان ، ساماندهی تیم‌های اولیه مدیریت بحران مبتنی بر دانش آموزان آموزش دیده و توانمند و برخوردار از مهارت های گروهی را از هدف‌های این المپیاد عنوان کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر