پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۳۰۴۶
سه‌شنبه ۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۹

فکرشهر: رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان گفت: نقش حوزه سلامت در ارتقاء آگاهی جامعه، پیشرفت و توسعه پایدار بسیار مهم است.

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، ماریا خویشدوست در نشست علمی و تخصصی آسیب‌های اجتماعی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دشتستان بیان کرد: ما در حال راه‌اندازی کمپین کمکم کن در شهرستان هستیم و موضوع اصلی این کمپین هم شناسایی آسیب‌های اجتماعی و ارائه راهکارهایی برای حل مشکلات و مسائل فرد و اجتماع با کمک از متخصصین و روانشناسان فعال در این حوزه است.

خویشدوست در جمع نخبگان و دانشجویان شهرستان دشتستان اعلام کرد: این کمپین برای اولین بار در ایران و در دشتستان اجرایی خواهد شد و کمپین «کمکم کن» ازاینجا آغاز خواهد شد و همگی کمک کنیم تا مراجعه به روانشناس و متخصص عادی شود.

وی با بیان اینکه، شماره تلفن‌هایی وجود دارد که مردم می‌توانند به صورت ناشناس با آن‌ها تماس گرفته و مشورت کنند، تصریح کرد: در سه مرکز خدمات جامع سلامت شهر برازجان (امام حسین (ع)، ولیعصر و امام رضا(ع)) کارشناسان سلامت روان مستقر است که افراد می‌توانند با مراجعه به این روانشناسان مشکلات خود را بیان و مشاوره‌های لازم را دریافت نمایند.

خویشدوست تأکید کرد: هرکدام از ما در مرحله‌ای از زندگی نیاز به مراجعه به روانشناس داریم و در بسیاری از موارد خانواده و دوستان نمی‌توانند مشاور و روانشناس خوبی برای فرد باشند و زمانی که فرد دچار مشکل و یا افسردگی می‌شود باید به متخصص اعصاب و روان و یا مشاورین روانشناسی مراجعه کنند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان اظهار کرد: دومین محور ما نقش اعتیاد در آسیب‌های اجتماعی است که در اولین اقدام باید حتماً آگاه‌سازی در سطح وسیعی از جامعه انجام شود و نقش نهادهای آموزشی و نخبگان جامعه بسیار پرنگ است.

خویشدوست همچنین گفت: نقش ازدواج بهنگام و فرزند آوری در رشد جمعیت و سلامت جامعه یکی از مسائل بسیار مهم کشو ما و بخصوص شهرستان دشتستان است و اگر آینده‌نگر نباشیم و بدون برنامه‌ریزی پیش برویم دچار چالش‌های جمعیتی می‌شویم و در این راه باید تمامی نهادهای اجرایی شهرستان با حوزه سلامت همگام شوند.

نشست علمی و تخصصی آسیب‌های اجتماعی به عنوان یکی از محورهای حوزه سلامت در اولین همایش دشتستان، پیشرفت و آینده در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دشتستان برگزار شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر