پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۳۱۴۸
چهارشنبه ۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۳

فکرشهر: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: با انجام عملیات لایروبی، شرایط برای آبگیری بخش قابل توجهی از تالاب حله فراهم می‌شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، عبدالرحمن مرادزاده صبح چهارشنبه در بازدید از عملیات اجرایی لایروبی مسیرهای خروجی رودخانه حله (بخش تالابی حله) اظهار داشت: در سال‌های اخیر خشکسالی‌ها، کمی بارش و شیب کم موجب رسوب‌گذاری در نقاط مختلف شاخه جنوبی رودخانه حله شد.

وی اضافه کرد: رسوب‌گیری قابل توجه در رودخانه حله به خصوص شاخه جنوبی باعث شده تا آبگیری تالاب کاهش یابد و همین موجب بروز مشکلات زیست محیطی قابل توجهی را برای تالاب به دنبال دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر هدف از اجرای طرح لایروبی تالاب حله را شناسایی، حفاظت، بهسازی و احیای زیست بوم‌ها عنوان کرد و افزود: کار لایروبی تالاب حله با یک میلیارد و ۵۲۰ میلیون تومان اعتبار در مدت ۲ ماه انجام می‌شود.

مرادزاده با اشاره به لایروبی مختصر تالاب حله در سال‌های گذشته اظهار کرد: انتظار می‌رود با انجام لایروبی مسیرهای خروجی رودخانه حله در سال آبی آینده آبگیری بخش عظیمی از تالاب حله انجام شود.

نظرات بینندگان
ناشناس
|
-
|
چهارشنبه ۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۴
زهکشی که اب انها به رود خانه حله می ریزد در منطقه ابپخش چندین تراکتور شبانه روز اب برداشت می کنند وبه نخیلات می فروشند اگر جلوی این را بشود گرفت تالاب حله وروستاهای حله نجات پیدا خواهن کرد
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر