پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۳۱۶۸
چهارشنبه ۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۷

فکرشهر: رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان گفت: برنامه سلامت خانواده در شهر برازجان وارد فاز اجرایی شد.

به گزارش فکرشهر از علوم پزشکی بوشهر، ماریا خویش‌دوست ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شهر برازجان با جمعیتی در حدود ۱۲۰ هزار نفر به‌عنوان پایلوت برنامه سلامت خانواده (پزشکی خانواده و نظام اجرا) در استان بوشهر انتخاب‌شده است.

وی اضافه کرد: با اجرای این طرح هزینه‌های درمان مردم رایگان یا به‌صورت حداقلی خواهد شد و به عبارتی مهم‌ترین هدف اجرای این طرح، کمتر شدن پرداختی از جیب بیماران است.

خویش‌دوست تصریح کرد: در راستای اجرای طرح سلامت خانواده شهری، ۳۰ پایگاه سلامت خانواده با عنوان پزشکی خانواده و نظام اجرا در سطح شهر برازجان فعال می‌شود و در همین رابطه تعداد ۱۹ نیروی دانش‌آموخته در رشته‌های مامایی و بهداشت عمومی از طرف وزارت بهداشت جهت شهر برازجان پس از گذراندن آموزش‌های تخصصی به کارکنان حوزه بهداشت و درمان شهرستان افزوده خواهند شد.

رئیس گروه توسعه و مدیریت شبکه بهداشت و درمان دشتستان نیز بیان کرد: برای ارائه خدمات فعال و مطلوب به مراجعین و ساکنین در شهر برازجان به ازای هر سه هزار نفر یک پایگاه خانواده شهری با ۲ نفر کارشناس مامایی و مراقب سلامت راه‌اندازی می‌شود.

علی‌محمد شفا خواه تصریح کرد: در حال حاضر محدوده‌های مناطق مختلف بر اساس محلات تحت پوشش هر مرکز خدمات جامع سلامت شناسایی و در سامانه وزارت بهداشت نرسیم شده است و به‌زودی در دسترس عموم مردم قرار می‌گیرد.

شفا خواه اظهار کرد: طبق سامانه الکترونیک سیب (سلامت) از جمعیت ۱۲۰ هزارنفری شهر برازجان، ۹۰ هزار نفر طی یک سال گذشته یک‌بار خدمت از مراکز بهداشتی و درمانی ما دریافت نموده‌اند که در سامانه ثبت شده است و بر اساس جمعیت یک‌بار خدمت گرفته، ۳۰ پایگاه سلامت خانواده شهری فعال می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر