پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۳۲۱۱
پنجشنبه ۲۹ تير ۱۴۰۲ - ۰۶:۲۳

فکرشهر: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: همکاری همه نهادها با ستاد اربعین استان بوشهر ضروری است.

به گزارش فکرشهر از مهر، اکبر پورات صبح پنجشنبه در نشست ستاد اربعین با تسلیت ایام شهادت امام حسین علیه السلام و فرا رسیدن ماه محرم حسینی اظهار داشت: پیاده‌روی اربعین حسینی یکی از قدرتمندترین و اثرگذارترین نمادهای همبستگی میان شیعیان تبدیل شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر تصریح کرد: همچنین به غیر از مسلمانان شیعه، اهل سنت، مسیحی، ایزدی و سایر ادیان هم در این مراسم باشکوه حضور فعال دارند و پیاده‌روی و زیارت حرم مطهر امام حسین علیه السلام در روز اربعین ریشه تاریخی دارد.

وی افزود: تمامی اقدامات لازم برای پیاده‌روی اربعین باید متمرکز از طریق ستاد اربعین در استان پیگیری و اجرایی شود.

پورات تاکید کرد: در بحث سوخت اتوبوس‌ها جهت اعزام زائرین، شرکت پخش فراورده‌های نفتی استان بوشهر مکلف است پیگیری و تدابیر لازم انجام دهد.

وی گفت: تمامی دستگاه‌های دولتی و صنایع مستقر در استان در راستای بسیج امکانات، باید همکاری لازم با ستاد اربعین داشته باشند و زمینه حضور مردم، دانشجویان، کارکنان دولت و جوانان در جهت شرکت در پیاده‌روی اربعین فراهم سازند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر خاطرنشان کرد: تمامی کمیته‌های مورد نیاز ستاد اربعین در استان بوشهر فعال شده و تا پایان اربعین این کمیته‌ها به فعالیت و ارائه خدمات خواهند پرداخت.

وی گفت: همچنین تیم پزشکی، هلال احمر با محوریت بسیج جامعه پزشکی استان به مرز شلمچه اعزام خواهند شد.

پورات بیان کرد: برای ایجاد مواکب، سه هزار و ۵۰۰ متر مربع زمین به ستاد عتبات عالیات در مرز شلمچه واگذار می‌شود و همچنین قسمتی از زمین‌های اوقاف در همین مرز برای برپایی مواکب در اختیار ستاد عتبات عالیات قرار داده خواهد شد.

وی اذعان کرد: همچنین تأمین دارو و تجهیزات پزشکی توسط دانشگاه علوم پزشکی استان و اکیپی از هلال احمر، علوم پزشکی، اورژانس، آب و برق در مرز شلمچه جهت خدمات رسانی به زائرین مستقر خواهند شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر