چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۳۲۸۱
جمعه ۳۰ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰

فکرشهر: امام جمعه خورموج با تاکید بر کاهش هزینه‌های صدور پروانه ساختمانی گفت: نظام مهندسی باید در تعرفه‌های خود خصوصاً در مناطق محروم بازنگری کند.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت‌الاسلام علی زاهددوست امام جمعه دشتی در خطبه‌های نماز جمعه خورموج با گرامیداشت هفته امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: فریضه امر به معروف و نهی از منکر از نیازهای ضروری جامعه است.

وی اضافه کرد: فریضه امر به معروف و نهی از منکر تکلیف قطعی هر فرد مسلمان است و انجام این فریضه باعث ترویج فضیلت‌های دینی و ارزش‌های اسلامی در جامعه می‌شود.

امام جمعه خورموج با اشاره به اینکه اهانت به قرآن کریم یک حرکت صهیونیستی است بیان کرد: هدف صهیونیست‌ها از راه اندازی موج اهانت به قرآن از جانب افراد لاابالی و بی‌اعتقاد در نقاط مختلف جهان، برای انحراف افکار عمومی از شرایط در حال انفجار سرزمین‌های اشغالی است.

وی تاکید کرد: هدف دیگرشان ایجاد اختلاف مذهبی بین پیروان ادیان است که در پی تشدید آن هستند. چون فرد اهانت کننده به قرآن در سوئد عراقی و مسیحی تبار است که البته با موساد مرتبط شده و مورد حمایت چهره‌های تندرو کابینه نتانیاهو است.

زاهددوست اضافه کرد: جسارت به قرآن کریم جسارت به اهل بیت است و برای مسلمانان قابل تحمل نیست و این حرکت را محکوم می‌کنیم. از دستگاه دیپلماسی کشورهای مسلمان درخواست داریم تا جسارت صورت گرفته به قرآن کریم را شدیداً محکوم کنند.

وی با اشاره به پنجم مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه کشور به اذن امام راحل (ره) و به امامت آیت الله طالقانی ادامه داد: به تعبیر مقام معظم رهبری، نمازجمعه؛ قلب فرهنگی هر شهر است که باید بتپد و همه جریان‌های فرهنگی شهر را تغذیه کند که برآیند فرهنگی شهر در نمازجمعه است.

امام جمعه خورموج با اشاره به سالروز شهادت شهید انقلاب شهید ابوتراب عاشوری ادامه داد: شهید ابوتراب عاشوری پرچم‌دار انقلاب اسلامی استان بوشهر بود و همه وجود و سرمایه معنوی خود را وقف خدمت به اسلام، انقلاب اسلامی و ولایت کرد.

وی با بیان اینکه مردم تاب و توان پرداخت هزینه‌های سنگین به نظام مهندسی را ندارند تصریح کرد: نظام مهندسی باید در تعرفه‌های خود خصوصاً در مناطق محروم بازنگری کند.

زاهددوست خاطرنشان کرد: شهروندان برای اخذ پروانه ساخت ساختمانی با مشکلاتی از جمله پرداخت هزینه‌های سنگین به نظام مهندسی مواجه هستند.

وی افزود: در این شهرستان اغلب مردم کم درآمد و در شرایط مالی پایینی هستند و دریافت چنین هزینه‌هایی سنگین و هنگفتی با امکانات این شهرستان و درآمد مردم سازگاری ندارد و فشار ناروا به مردم است که باید جلوی آن گرفته شود.

امام جمعه خورموج ادامه داد: باید مشخص شود این مبالغ به چه حسابی و بابت چه خدماتی دریافت می‌شود و هر چه که باشد مردم تاب و توان پرداخت چنین هزینه‌های سنگینی را ندارند و نظام مهندسی باید در تعرفه‌های خود خصوصاً در مناطق محروم بازنگری کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر