پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۳۳۱۰
شنبه ۳۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۰

فکرشهر: امام جمعه دیربا بیان اینکه اهانت به قرآن در راستای ایجاد اختلاف بین مسلمین و مسیحیان است، گفت: ملت‌های مسلمان و امت اسلامی هرگز نسبت به اهانت به مقدسات خود سکوت نخواهد کرد.

به گزارش فکرشهر از مهر حجت الاسلام سیدعلی حسینی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته بندر دیر با تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان، اظهار داشت: در دنیا قیام‌ها و جنگ‌های زیادی اتفاق افتاده اما هیچ انقلاب و جنگی مانند قیام عاشورا ماندگاری و جاودانگی نداشته است.

وی با بیان اینکه عمل صالح و اخلاص حسین بن علی (ع) باعث ماندگاری قیام عاشورا شده است، افزود: امام حسین (ع) نور خدا است و نور خدا خاموش شدنی نیست.

امام جمعه دیر با تاکید بر اینکه خداوند محبت حسین بن علی (ع) را در دل جهانیان قرار داده است، بیان کرد: سید و سالار شهیدان خود و خانواده اش را فدای اسلام کرد تا دین اسلام زنده بماند.

وی با اعلام اینکه قیام عاشورا جنگ بین حق و باطل بود، گفت: قیام امام حسین (ع) در راستای احیای دین اسلام بود و به همین خاطر جاودانه ماند.

حسینی با بیان اینکه در پرتو همین عزاداری‌ها اهداف امام حسین (ع) بیان و موجب ماندگاری آن می‌شود، عنوان کرد: یکی از عوامل ماندگاری نهضت حسینی مظلومیت وی و خاندانش بود.

وی با گرامیداشت هفته امر به معروف و نهی از منکر، گفت: مسئله امر به معروف و نهی از منکر باید مورد توجه همه باشد، چون در پرتو این فریضه سایر واجبات الهی اجرا می‌شود.

خطیب جمعه دیر ابراز کرد: ترک فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه باعث جابه جایی ارزش‌ها و ضد ارزش‌ها می‌شود و باید در همه عرصه‌ها به این فریضه الهی عمل کنیم.

وی با محکوم کردن هتک حرمت مجدد به ساحت مقدس قرآن در کشور سوئد با چراغ سبز پلیس، گفت: مسئولیت کامل این اقدام موهن و ضدانسانی و ضد اسلامی را متوجه مقامات کشور سوئد می‌دانیم.

حسینی خاطرنشان کرد: کشورهایی که ادعای آزادی بیان و دفاع از حقوق بشر دارند باید بدانند با این اقدامات زشت‌شان و حمایت از عناصر وابسته به صهیونیست باعث تنفر امت اسلامی از آنها خواهد شد و اگر این نفرت پراکنی ها کنترل نشود روزی دامن خود آنها را خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه این اقدامات در راستای ایجاد اختلاف بین مسلمین و مسیحیان است، یادآور شد: ملت‌های مسلمان و امت اسلامی هرگز نسبت به اهانت به مقدسات خود سکوت نخواهد کرد.

امام جمعه دیر با اشاره به تقارن روز عاشورا با روز جمعه، تصریح کرد: خطبا و بانیان مراسم عزاداری به گونه‌ای برنامه ریزی کنند که نماز ظهر عاشورا که نمازجمعه هفته آینده است در مصلی با شکوه و عظمت برگزار شد.

وی با گرامیداشت پنجم مردادماه سالروز اقامه اولین نمازجمعه در نظام مقدس اسلامی، گفت: نمازجمعه یک فریضه صددرصد استثنایی است و یکی از مهمترین حلقه‌های زنجیره تولید نرم نظام اسلامی است.

حسینی با اشاره به برنامه آمریکایی برای استفاده بیشتر از جنگنده‌های اف ۱۶ در خلیج فارس، تاکید کرد: ما به آمریکایی‌ها می‌گوئیم شما در خلیج فارس چه کار می‌کنید و چه کاره هستید که بخواهید امنیت خلیج فارس و کشتیرانی را تأمین کنید.

وی عنوان کرد: ایران اسلامی بارها اعلام کرده است که تأمین امنیت کشتیرانی در خلیج فارس بعهده کشورهای منطقه است و نیازی به حضور نامشروع آمریکایی‌ها نیست.

حسینی با تاکید بر اینکه آمریکایی‌ها از گذشته درس عبرت بگیرند، ابراز کرد: ایران اسلامی با صلابت و اقتدار در مقابل هرگونه ماجراجویی آمریکا خواهد ایستاد.

وی سوم محرم سالروز شهادت شهید ابوتراب عاشوری و شهیدان احمد حیدری و سمنبر عالی پور را گرامی داشت.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر