پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۳۳۶۲
شنبه ۳۱ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۵

فکرشهر: مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: پروژه بهسازی و نوسازی اماکن دامی و طرح بهبود و افزایش تولیدات دام و طیور و توسعه خدمات دامپروری در استان بوشهر اجرا شد.

به گزارش فکرشهر از مهر، حمیدرضا جهان بخش صبح شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای پروژه بهسازی و نوسازی اماکن دامی در سطح شهرستان‌های استان بوشهر اختصاص یافت.

وی اضافه کرد: این عملیات با حجم پنج هزار متر مربع در سطح دامداری‌های غیر صنعتی و روستایی استان از فروردین ماه امسال آغاز و در حال حاضر با حدود ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است.

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر بیان کرد: هدف از اجرای این پروژه کمک به بهبود بهداشت جایگاه دام، افزایش تولید شیر و گوشت سالم و بهداشتی و نهایتاً افزایش سود درآمد است.

وی افزود: با اتمام این پروژه در سطح استان پیش بینی می‌شود تولید شیر و گوشت ۱۸۰ تن در سال افزایش یافته و در سال‌های آتی نیز این وضعیت تداوم می‌یابد.

جهان بخش گفت: در صورت تخصیص اعتبارات تملک دارایی استانی و تسهیلات بانکی مورد نیاز می‌توان در یک برنامه ۱۰ ساله به سطح قابل قبولی در وضعیت جایگاه نگهداری دام استان در بخش روستایی و غیر صنعتی رسید.

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر بیان داشت: در استان بوشهر با حدود یک میلیون رأس دام سبک و سنگین در واحدهای دامداری روستایی، عشایری و صنعتی هر ساله حدود هشت هزار و ۱۵۰ تن گوشت قرمز و ۴۱ هزار تن شیر تولید و روانه بازار مصرف داخل و خارج از استان می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر