پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۳۳۸۹
يکشنبه ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۳

فکرشهر: مدیر کل دفتر سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری بوشهر گفت: روابط دیپلماسی اقتصادی در استان بوشهر تقویت می‌شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، ضرغام حیدریه با بیان اینکه توسعه روابط دیپلماسی اقتصادی با کشورهای همسایه از جمله قطر در دستور کار مدیریت ارشد استان قرار دارد اظهار داشت: در یک سال اخیر هیئت‌هایی از بنگلادش، قطر، عمان، آفریقای جنوبی، افغانستان و … وارد استان شده و با ظرفیت‌ها و پتانسیل استان آشنا شده‌اند.

وی از توسعه بسترهای بهبود شرایط تعاملات اقتصادی با قطر خبر داد و گفت: ایجاد پست سازمانی رایزن بازرگانی ایران در قطر و تعیین رایزن مربوطه و ایجاد و فعال‌سازی مرکز توسعه تجارت ایران در قطر و همچنین ایجاد یک‌نهاد حقوقی ذیل مرکز تجاری ایران در قطر نیز پیگیری شده که امیدواریم اجرایی و عملیاتی شود.

حیدریه از احیای پایانه و اسکله مسافری بندر بوشهر خبر داد و ابراز داشت: مجموعاً ۱۵۰ میلیارد تومان هزینه صرف این پروژه شده است.

وی از ساماندهی و بهسازی اسکله و گمرک دیر خبر داد و خاطر نشان کرد: بندر دیر پایانه صادراتی محصولات کشاورزی و مواد غذایی ایران به قطر است و ۴۴ درصد صادرات ایران به قطر از طریق دیر صورت می‌گیرد.

این مسئول بیان کرد: ۶ پروژه بزرگ بندری و دریایی با اعتبار ۱۶۸ میلیارد تومان برای بهبود کیفیت خدمات‌رسانی در این بندر انجام شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر