پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۳۳۹۳
يکشنبه ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵

فکرشهر: نماینده ولی فقیه و امام‌ جمعه بوشهر بر لزوم ایفای تعهدات صنایع پارس جنوبی در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی گفت: توسعه صنایع میان‌دستی و پایین‌دستی در این منطقه دنبال شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری عصر شنبه نشست شورای مدیران نفت و گاز پارس ضمن قدردانی از تلاش تمامی کارکنان و جهادگران این شرکت در عرصه ستاد و صف اظهار داشت: تأمین انرژی مورد نیاز کشور یکی از مهمترین امور بنیادین و استراتژیک به شمار می‌رود.

امام جمعه بوشهر اضافه کرد: قطعاً نقش این افراد در تمدن‌آفرینی و در شرایط کنونی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران غیرقابل انکار است و این عزیزان یکی از مؤلفه‌های تولید پیشرفت و قدرت هستند.

وی ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری حضرت سالار شهیدان و یارانش گفت: صنعت انرژی به معنای عام خود یکی از امور مهم و بنیادین در جهان کنونی محسوب می‌شود و اگر حوزه انرژی از هندسه زیست‌بوم جهان و مدیریت حذف بشود، قطعاً بحران و چالش جدی برای حیات حاصل می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه اگر انرژی نباشد، زیست انسان در اشکال مختلف دچار بحران توانایی و قدرت خواهد شد، گفت: به همین جهت انرژی یکی از مهمترین زیرساخت‌های حیات، حفظ حیات، ارتقای سطح بهره‌وری و تحول در حیات و مدیریت آن به شمار می‌رود.

آیت‌الله صفایی بوشهری تأکید کرد: تمام متفکران و تئوریسین‌های بزرگ جهان در عرصه مهندسی مدیریت کلان، به دنبال این بودند که کشورها در حوزه انرژی به توانمندی برسند تا به تبع آن اقتدار داخلی، ملی و فراملی کسب کنند.

وی به تاریخ پیدایش نفت و گاز و تولید دانش در استفاده از این انرژی هیدروکربنی و ایجاد رشد فزاینده از استفاده ابتدایی تا احداث پالایشگاه‌های فوق پیشرفته نیز اشاره کرد و گفت: در فرآیند پیشرفت در این عرصه چه در حوزه اکتشاف، استحصال، پالایش، انتقال و چه در حوزه‌های تبدیلی به یک تکنولوژی مدرن دست یافته‌ایم.

امام‌جمعه استان بوشهر با تأکید بر اینکه به اذعان تمام اندیشمندان این عرصه و آمارهای جهانی، روند تاریخ این انرژی به سمت گذار از نفت به سوی گاز گام برمی‌دارد، اظهار کرد: به همین دلیل، سرمایه‌گذاری دانشی و تولید و بهره‌وری بر اساس تکنولوژی‌های پیشرفته در صنعت گاز یک ضرورت محسوب می‌شود.

وی انرژی را به عنوان یکی از مختصات مهندسی نظم نوین آینده جهان برشمرد و خاطرنشان کرد: به دلیل برخورداری نفت از شرایط خاص و عدم توسعه‌یافتگی گستره جغرافیایی در بخش‌های اتمی و انرژی‌های نوپیدا، همچنان تمرکز اصلی بر صنعت گاز قرار دارد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه ایران به عنوان کشوری که دارای منابع گازی و قدرت بهره‌مندی جامع از این نوع انرژی است، نقش مهمی در مهندسی نظم نوین آینده جهان دارد، افزود: گاز نه تنها در حوزه تأمین انرژی، بلکه در حوزه‌های مدیریت اقتصاد، دیپلماسی سیاسی و در حوزه تسهیل و مهندسی نظم آینده جهان یک ثروت استراتژیک محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد: بنابراین می‌توان گفت که صنعتگران و جهادگران صنعت گاز نه تنها تأمین‌کننده مصارف صنعتی و خانگی کشور هستند، بلکه در فضای ملی و بین‌المللی برای کشور قدرت و اقتدار تولید می‌کنند.

آیت‌الله صفایی بوشهری، افت فشار گاز میدان پارس جنوبی را موجب کاهش تولید گاز دانست و گفت: برای جبران این مسئله به نیمی از سرمایه‌گذاری که در طول سال‌های گذشته برای توسعه مرحله اول میدان پارس جنوبی انجام شد، نیازمندیم، در غیر این صورت همه آنچه که در این منطقه احداث شده، رو به تعطیلی خواهد رفت، بنابراین باید برنامه‌ریزی جامعی در این بخش انجام شود.

وی بر لزوم تکمیل زنجیره ارزش تأکید کرد و گفت: باید به سمت توسعه صنایع میان‌دستی و پایین‌دستی، تولید کالاهای استراتژیک و فروش آنها در فضای بین‌المللی حرکت کنیم تا در کنار آن اشتغال و ثروت ایجاد شود.

امام‌جمعه استان بوشهر همچنین به موضوعات دیگری از جمله ایفای تعهدات شرکت نفت و گاز پارس در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی، کنترل مصرف و ضرورت فرهنگ‌سازی در زمینه مصرف بهینه گاز، مشکلات حقوق و دستمزد کارکنان مستقر در سکوهای پارس جنوبی، قرارگیری ال.پی.جی در سبد سوخت و ضرورت توسعه آن و جلوگیری از مهاجرت منابع انسانی پرداخت و راهکارهایی را در این زمینه ارائه کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر