چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۳۴۲۱
يکشنبه ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۱

فکرشهر: معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر گفت: براساس آمارها در بازه زمانی ابتدای امسال تا تیرماه این استان رتبه نخست کشور در خصوص ایجاد فرصت‌های شغلی را کسب کرده است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، علی باستین روز یکشنبه در نشست با مدیران دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر اظهار کرد: براساس آخرین آمار سامانه رصد اشتغال تا ۲۴ تیرماه ۳۲.۵ درصد از سهم ۱۸ هزار نفری اشتغال استان بوشهر در سالجاری محقق شده است.

وی یادآورشد: مطابق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور و در راستای سیاست‌های وزارت کشور مطالعه، تکمیل و توسعه زنجیره ارزش محصولات راهبردی استان گامی اساسی برای دستیابی به تحول و جهش اقتصادی به شمار می‌رود.

باستین ادامه داد: راهبرد نوین وزارت کشور در خصوص توسعه زنجیره ارزش راهبردی در استان‌ها قدم گذاشتن در مسیر مردمی کردن اقتصاد و دادن اختیارات لازم به استانداران برای پیشرفت و آبادانی منطقه تحت مدیریت است.

وی افزود: مهمترین زنجیره ارزش محصولات راهبردی استان بوشهر شامل آبزیان (ماهی و میگو)، خرما، گوجه فرنگی، آهک، طیور و صنایع پتروشیمی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندر بوشهر گفت: زنجیره ارزش مجموعه فرآیندها و فعالیت‌هایی است که یک کسب و کار متعهد به انجام آن‌ها می‌شود تا به محصولات یا خدمات خود ارزش اضافه کند.

وی تاکید کرد: این فعالیت‌ها، از ابتدایی‌ترین مراحل یعنی تامین مواد اولیه از تامین‌کنندگان تا مراحل انتهایی که همان ارائه خدمت و تحویل کالا و خدمات پس از فروش است، در زمینه ایجاد ارزش پیش می‌روند، این افزایش ارزش در بهای نهایی محصول، میزان سودآوری آن و رضایت مشتری خود را نشان می‌دهد.

باستین در خصوص جذب تسهیلات تبصره ۱۶ گفت: با همت و تلاش فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی و مدیران بانک‌ها درصد بالایی از سهم تسهیلات تبصره ۱۶ استان جذب شده است.

وی از فرمانداران خواست از این هفته با تشکیل کمیته نظارت بر اجرای طرح‌ها کار رصد و پایش طرح‌های اجرایی از محل تسهیلات تبصره ۱۶ را انجام دهند.

باستین در خصوص وضعیت تحقق تفاهم‌نامه‌های سرمایه‌گذاری مصوب در سفر رئیس جمهور به استان بوشهر افزود: بررسی‌های لازم در این خصوص انجام شده و مدیران و فرمانداران با تلاش و پیگیری زمینه عملیاتی شدن این تفاهم‌نامه‌ها را فراهم کنند.

وی با تقدیر از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر در خصوص تعیین سرمایه گذار برای دهکده گردشگری دلارم تنگستان و میرمهنا بندر ریگ گناوه گفت: در زمان حاضر نشست‌های متعددی برای به سرانجام رساندن فراخوان سرمایه‌گذاری برای تصفیه فاضلاب شهر بوشهر برگزار شده است.

باستین از ابلاغ نخستین موافقت اصولی پهنه علم و فناوری کشور برای بندر نوآوری بوشهر از سوی شورای عالی عتف کشور با مساحتی حدود ۲۵۰ هکتار خبر داد.

وی با اشاره به بررسی آخرین وضعیت اطلس طرح‌های تولیدی و سرمایه‌گذاری افزود: مقرر شد سازمان مدیریت برنامه‌ریزی استان با گرفتن اطلاعات از دستگاه‌های متولی نسبت به نهایی‌سازی آن اقدام کند.

معاون استانداری بوشهر افزود: براساس مصوبه نشست با مدیرعامل بانک تجارت ، عاملیت پرداخت تسهیلات ارزی طرح فولاد بوشهر از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی به ارزش ۲۰ میلیون یورو پذیرفته شد که به زودی اجرایی خواهد شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر