پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۳۴۴۵
يکشنبه ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۸

فکرشهر: دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا گفت: مهمترین وظیفه این شورا این است که اقتصاد را به اولویت اول کشور تبدیل کند زیرا این کار به هماهنگی و هم افزایی سه قوه نیازمند است.

به گزارش فکرشهر از انتخاب، محسن رضایی در ابتدای نخستین نشست خبری خود به عنوان دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم و ایام سوگواری و عزاداری سالار شهیدان و سرور آزادگان جهان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران با وفای ایشان، گفت: شورای عالی هماهنگی اقتصادی برای افزایش همکاری ها و هماهنگی هر سه قوه در امور اقتصادی شکل گرفته است زیرا همکاری بدون هماهنگی امکان پذیر نیست و این‌ مقدمه همکاری است.

وی با یادآوری اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی از سال ۹۷ دستور تشکیل این شورای هماهنگی را صادر کردند، ادامه داد: در تمام دنیا همکاری و هماهنگی سه قوا اصلی راهبردی است چه در کشورهایی که هر سه قوه مستقل هستند و چه در سایر کشور هایی مثل چین که سه قوه یکپارچه هستند.

رضایی به این نکته هم اشاره کرد که در اروپا و آمریکا و چین که پیشرفت دیده می شود، همکاری و هماهنگی صورت می‌گیرد.

دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا خاطر نشان کرد: در کشور ما باید براساس قانون اساسی این هماهنگی صورت می‌گرفت و این اقدام از سوی رهبرانقلاب انجام شد بعد از اصلاح قانون اساسی هماهنگی سه قوه به رهبری سپرده شد و طبق تشخیص رهبر انقلاب برای هماهنگی قوا این شورا را تعریف کردند و این در اوج تحریم های اقتصادی انجام شد.

وی درباره وظایف این شورا اظهار داشت: مهمترین وظیفه این شورا این است که اقتصاد را به اولویت اول کشور تبدیل کند زیرا این کار به هماهنگی و هم افزایی سه قوه نیازمند است تا از اقدامات پراکنده و متفرقه و متضاد جلوگیری شود.

رضایی خاطر نشان کرد: حتی اگر در سفرها هر سه قوه با هم هماهنگ باشند، این سفرها خیر و برکت بیشتر برای مردم خواهد داشت.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر