پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۳۴۶۶
دوشنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۹

فکرشهر: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: با مشارکت بخش خصوصی، زیرساخت‌های اقامتی در استان بوشهر تقویت می‌شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، اسماعیل سجادی‌منش در نشست با مسئولان استان بوشهر اظهار داشت: اختصاص زمین برای واگذاری به سرمایه‌گذار در ساخت طرح‌های سیاحتی تفریحی در دستور کار است.

وی خاطرنشان کرد: در این زمینه چهار طرح در حوزه گردشگری در دیلم اجرایی می‌شود که یکی از طرح‌ها با اختصاص زمین از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان به‌زودی اجرایی می‌شود و مابقی نیز در مراحل دیگر به مرحله اجرا در می‌آید.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر پیش‌بینی سرمایه‌گذاری در این طرح را تا ۳۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: از خدمات و زحمات مدیرکل راه و شهرسازی و معاون امور عمرانی استاندار بوشهر در تخصیص زمین برای اجرایی شدن طرح گردشگری در دیلم قدردانی می‌شود.

وی با بیان اینکه چهار قطعه زمین در ساحل بندر دیلم برای سرمایه‌گذاری در عرصه برنامه تفریحی توریستی در نظر گرفته شده است افزود: هر قطعه زمین این طرح سه هزار و ۶۰۰ متر مربع است که فعلاً یکی از قطعات این اراضی در مجاور خور بندر دیلم مشخص و مزایده آن برای واگذاری به سرمایه‌گذار اعلام شده است.

توسعه طرح‌های گردشگری

سجادی‌منش با اشاره به توسعه طرح‌های گردشگری و زیرساخت‌های اقامتی در استان بوشهر اظهار داشت: در این راستا ۲ طرح دهکده گردشگری دل آرام تنگستان و میر مهنا گناوه هر کدام با سرمایه‌گذاری بیش از ۳ هزار میلیارد تومان به‌زودی در استان بوشهر اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال تحول مهمی در عرصه طرح‌های گردشگری و اقامتی و زیرساختی در استان بوشهر ایجاد می‌شود گفت: استان بوشهر در عرصه گردشگری و طرح‌های توریستی تفریحی از ظرفیت‌های قابل توجهی برخوردار است که توسعه زیرساخت‌ها در اولویت برنامه‌ها قرار گرفته است.

با اشاره به وجود سواحل طولانی خلیج‌فارس در استان بوشهر گفت: ۸۰ درصد شهرستان‌های ۱۰ گانه استان بوشهر دارای ساحل هستند که توسعه طرح‌های گردشگری در دستور کار قرار گرفته است.

سجادی‌منش بندر دیلم را یکی از نقاط مهم در عرصه گردشگری دانست و بیان کرد: این شهرستان با داشتن جذابیت‌های مهم در عرصه گردشگری هر سال تعداد قابل توجه از گردشگران به این منطقه مهم بندری و ساحلی مسافرت می‌کنند که توسعه زیرساخت‌های اقامتی در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه بندر دیلم یکی از شهرهای توریستی استان بوشهر است گفت: ظرفیت زیرساخت اقامتی بندر دیلم بسیار اندک است که در دولت انقلابی آیت‌الله رئیسی یک کار اثرگذار انجام می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر