چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۳۵۵۷
سه‌شنبه ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۱:۲۶

فکرشهر ـ محمد محمدزاده فرد: مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: دولت قسمتی از گرانی مسکن را تقصیر بنگاه های املاک می داند و در همین راستا گشت های مشترک از طرف صمت، اماکن و تعزیرات راه اندازی شده تا در راستای جهش مسکن، ساماندهی مشاورین املاک صورت گیرد.

به گزارش «فکرشهر»، «مهدی صفوی»، در نشست خبری امروز سه شنبه ـ ۳ امرداد ۱۴۰۲، اظهارداشت: روند صدور مجوزات کاملا الکترونیکی شده و اگر فردی مدارکش کامل باشد می‌توانیم در کمتر از یک روز و در چند ساعت جوازهای صنعتی را صادر کنیم.

مدیرکل صمت استان بوشهر افزود: در دولت سیزدهم، ۸۵ جواز کسب صادر شده که بیش از ۱۷۰۰ نفر را مشغول به کار خواهد کرد و ما نیز سعی می‌کنیم تمامی حمایت هایی را که می‌توانیم، از مشاغل انجام دهیم.

وی بیان داشت: در سه ماهه اول امسال، ۱۱ پروانه بهره برداری صادر شده و پیش بینی می‌کنیم که بتوانیم تا پایان سال از ۲۰ واحد بهره برداری کنیم.

صفوی گفت: احیای واحدهای راکد، دیگر کاری است که در دستور کار قرار گرفته است. بر همین اساس، توانستیم در سه ماهه اول امسال، ۳ واحد را که از چرخه تولید خارج شده بود، به چرخه تولید برگردانیم و اشتغال ۴۰ نفر را فراهم کردیم.

وی افزود: در مجموع ۳۷ واحد صنفی راکد داریم و در برنامه داریم امسال ۱۲ واحد را وارد چرخه تولید کنیم.

او بیان داشت: عمده اشتغال استان بوشهر، واحدهای صنفی و مغازه ها هستند و امسال بیش از ۱۹۰۰ جواز کسب برای مشاغل صادر شده و در سال گذشته حدود ۱۰ هزار نفر را شاغل کرده ایم.

مدیرکل صمت استان بوشهر درباره تسهیلات اشتغال نیز گفت: در موضوع کارگروه تسهیلات و رفع موانع تولید که دبیری آن را صمت بر عهده دارد، امسال ۱۵۳ پرونده بررسی شده است که تمامی مصوبات آن اجرایی شده تا مشکلات مشاغل حل شود.

صفوی افزود: ۴۰ میلیارد تومان تسهیلات برای مشاغل خانگی و ۴۰ میلیارد تومان نیز برای خویش فرمایی پرداخت شده است.

وی اظهارداشت: در استان بوشهر، ۶۵۰۰ بافنده رسمی داریم که سالانه حدودا ۸۵۰۰ مترمربع فرش می بافند که امسال قصد داریم با تمرکز  بیشتر ۳۵۰۰ متر به این میزان اضافه کنیم.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر در بخش دیگر به وضعیت معادن استان بوشهر اشاره کرد و گفت: در بخش معادن در سال گذشته در ۴۰ مورد انواع ماشین آلات را برای معادن فراهم کردیم و حدود ۴۰ میلیارد تومان نیز پروژه در این زمینه داشتیم.

وی افزود: در قانون پیش بینی شده که چنانچه معادن به محیط پیرامونی خسارت وارد کنند، باید یک درصد از فروش خود را به رفع آن آسیب اختصاص دهند اما لازمه اجرای آن این است که درخواستی از طرف نهاد یا فردی به صمت داده شود و در کمیسیون مطرح شود.

مهدی صفوی این را هم گفت که «در سه ماهه اول سال، حدود ۳ میلیارد دلار صادرات از استان بوشهر انجام شده است.»

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر در ادامه بیان داشت: در سفر دوم ریاست جمهوری، ۴۶ تفاهم نامه با هلدینگ های بزرگ داشتیم که بیش از ۲۰ مورد کارهای آن انجام شده و بقیه نیز در حال انجام مطالعات است و همگی صنایع پایین دست پتروشیمی هستند تا هم ارزش افزوده بیشتری برای استان داشته باشد و هم شاغلین آن بومی استان خواهند بود و کمک شایانی به اشتغال استان خواهد کرد.

صفوی افزود: در استان بوشهر، اکنون ۱۱ تعاونی مرزنشینان فعال داریم و تلاش های خوبی از طرف استاندار و اداره صمت انجام شده و عضویت در این تعاونی ها کمک خوبی به مرزنشینان خواهد کرد؛ البته مراکز شهرستان ها تاکنون شامل این تعاونی ها نشده اند اما استاندار تمام تلاش خود را انجام داده تا این مشکل حل شود.

وی از ایجاد گشت های مشترک برای ساماندهی مشاورین املاک هم خبر داد و گفت: گشت های مشترک از طرف صمت، اماکن و تعزیرات راه اندازی شده تا در راستای جهش مسکن، ساماندهی مشاورین املاک صورت گیرد چرا که دولت قسمتی از گرانی مسکن را تقصیر بنگاه های املاک می داند.

صفوی افزود: تاکنون ۱۰۰۰ واحد املاکی مورد گشت قرار گرفته اند و پایش روزانه در حال انجام است و تعدادی از بنگاه ها نیز در این راستا پلمب شده اند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر