پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۳۵۸۰
سه‌شنبه ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۷

فکرشهر: مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر گفت: بانک اطلاعاتی شاعران و نویسندگان استان بوشهر ایجاد شد.

به گزارش فکرشهر از مهر، سرهنگ علیرضا غریبی ظهر سه‌شنبه در آئین تجلیل از آثار برگزیده یازدهمین جشنواره شعر دفاع مقدس استان بوشهر اظهار داشت: ۶۰ عنوان کتاب در سال‌های اخیر از سوی هنرمندان و نویسندگان استان بوشهر تدوین، تهیه و چاپ شده است.

سرهنگ علیرضا غریبی اضافه کرد: امسال نیز تهیه، تدوین و چاپ آثار دفاع مقدس و تبدیل آنها به کتاب‌های صوتی و قرار دادن در اختیار آحاد جامعه در دستور کار قرار گرفته است.

وی از رونمایی از ۲ جلد کتاب شعر دفاع مقدس در بوشهر خبر داد و بیان کرد: همچنین امروز از پوستر دوازدهمین جشنواره استانی شعر دفاع مقدس و بیست و پنجمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس و مقاومت رونمایی شد.

آشنا کردن جامعه با فرهنگ عاشورا

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر افزود: برای دسترسی شاعران و نویسندگان بانک اطلاعاتی شاعران و نویسندگان استان ایجاد شده است.

غریبی هدف از برگزاری این برنامه‌ها و جشنواره فرهنگی را آشنا کردن نسل جوان، نوجوان و کودک با فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت دانست و تصریح کرد: آشنا کردن جامعه هدف با فرهنگ عاشورا حسینی و حرکت سیدالشهدا حضرت امام حسین علیه‌السلام و آموختن درس آزادی و آزادگی مورد توجه ویژه فعالان عرصه ارزش‌های دفاع مقدس است.

در این آئین از ۱۶ اثر برگزیده یازدهمین جشنواره شعر دفاع مقدس استان بوشهر تجلیل شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر