چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۳۶۱۱
چهارشنبه ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۲

فکرشهر: نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری گفت: کمبود آب و علوفه دام از مهم‌ترین مشکلات دامداران عشایر است که باید در حل مشکلات این قشر مهم جامعه چاره‌اندیشی شود.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، آیت‌الله سید هاشم حسینی‌بوشهری ظهر امروز در دیدار با مدیرکل امور عشایر بوشهروی با تأکید بر حل مشکلات و تحقق مطالبه‌های جامعه عشایری اظهار کرد: مشکلات عشایر باید در اولویت تمامی دستگاه‌های اجرایی باشد و هر گونه بی‌توجهی و سهل‌انگاری ممکن است زمینه‌ساز دلسردی شود.

وی بر توسعه زیرساخت‌های آموزشی، تأمین آب و برق جامعه عشایری تأکید کرد و گفت: مناطق عشایری استان بوشهر به ویژه در زیرساختی باید مورد توجه دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط قرار گیرد.

نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به جایگاه عشایر در عرصه‌های مختلف جامعه عنوان کرد: جامعه عشایری به عنوان سرمایه بزرگ کشور محسوب می‌شوند و اگر برنامه‌ریزی صحیح صورت نگیرد این سرمایه دچار ضرر و مشکل می‌شود.

حسینی‌بوشهری رسالت سازمان امور عشایر در جامعه اسلامی را بسیار سنگین دانست و تأکید کرد: افزون بر طرح‌های حمایتی لازم است برنامه‌های فرهنگی و آموزشی در حوزه عشایر تدوین و به‌صورت منظم و منسجم اجرایی شود.

وی نقش عشایر در تأمین امنیت غذایی جامعه را بسیار مهم دانست و گفت: فرزندان عشایر مستعد، آگاه و باهوش هستند و باید از فضای آموزشی و امکانات خوب بهره‌مند باشند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر