چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۳۷۰۱
پنجشنبه ۰۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۶

فکرشهر: رئیس مرکز فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: با اهدای عضو یک بیمار مرگ مغزی و نجات جان ۶ بیمار نیازمند عضو، بزرگترین برداشت عضو استان در سحرگاه تاسوعای حسینی در بیمارستان شهید گنجی برازجان انجام شد.

به گزارش فکرشهر، علیرضا باقری روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: زنده یاد «بهادر حیدرخواه» ۳۱ تیرماه به دلیل تصادف در بیمارستان شهید گنجی برازجان بستری شده بود که بعد از تائید مرگ مغزی با رضایت خانواده آن محروم کار برداشت عضو انجام شد.

وی افزود: با تلاش همکاران در آی. سی. یو در راستای سالم نگه‌داشتن ارگان‌های بیمار و همچنین همکاری کارکنان اتاق عمل ارگان‌های قلب، کبد، کلیه‌ها، پانکراس و روده برداشت شد.

رئیس مرکز فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: این اولین برداشت روده و ششمین اهدای قلب در استان بوشهر بود که در این عمل برای نجات جان هم وطن نیازمند به دریافت عضو برداشت شد.

وی اضافه کرد: این عمل از سوی دکتر شفیعی فوق تخصص جراحی قلب، دکتر جعفری فلوشیپ جراحی پیوند و دکتر دشتیانه متخصص بیهوشی انجام شد.

باقری از زحمات کارکنان بیمارستان شهید گنجی برازجان، اورژانس هوایی و اورژانس ۱۱۵ برازجان در انجام این عمل بزرگ تشکر و قدردانی کرد.

وی یادآور شد: این سومین ایثار ماندگار در سالجاری و یکصد و ششمین اهدای عضو در استان بوشهر است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر