چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۳۸۱۷
شنبه ۰۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۲

فکرشهر: رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت: ایجاد پایگاه اطلاعات خانواده تبعات مثبت اجتماعی در پی دارد.

به گزارش فکرشهر از مهر، مهدی مهرانگیز عصر شنبه در نشست با مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر اظهار داشت: ارائه خدمات ثبت احوال در ۵۵ نقطه استان بوشهر کار بزرگی است که اهمیت فراوانی دارد.

وی اضافه کرد: هدف ارائه خدمات مطلوب و در کمترین زمان ممکن به مردم شریف استان است و تلاش و همت همه ما کسب رضایتمندی بیشتر مردم است و رضایتمندی مردم، رضایتمندی پروردگار را در پی خواهد داشت.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر، ممنوع الخدمات کردن افراد را اهرمی برای استیفای حقوق افراد حقیقی و حقوقی دانست و گفت: رأی ممنوعیت خدمات فقط در موارد قطعیت آرا صادر می‌شود؛ قضات ناچارند برای بازگرداندن حقوق شهروندان از این ابزار قانونی استفاده کنند تا محکومین را مجبور به جبران خسارت کنند.

وی، حساسیت برخی پرونده‌های جعل، کلاهبرداری و اختلاس را یادآور شد و تاکید کرد: در نشستی که با قضات استان برگزار کردیم، تاکید شده در پرونده‌های مالی خُرد از این اهرم قانونی استفاده نشود؛ چرا که علاوه بر خود محکوم، حقوق شهروندی خانواده و بستگان درجه یک او نیز محدود می‌شود.

مهرانگیز با اشاره به اهمیت ثبت احوال و نظام هویتی کشور، این نظام را یکی از زیربنایی‌ترین امور دانست که هر فردی از بدو تولد تا پس از پایان عمر خویش با آن در ارتباط بوده و این امر نشان از اهمیت این سازمان دارد.

وی با ابراز خرسندی از ایجاد پایگاه اطلاعات خانواده بیان کرد: شناسایی و ارتباط دادن نسل افراد به یکدیگر اقدام ارزشمندی است؛ علاوه بر تبعات مثبت اجتماعی به امنیت کشور نیز کمک می‌کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر