پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۳۸۸۳
دوشنبه ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۷

فکرشهر: مشاور مدیرکل انتقال خون استان بوشهر می‌گوید: تعداد مراجعه کنندگان روزانه برای اهدا خون به پایگاه انتقال خون بوشهر ۸۰ تا ۱۰۰ نفر است که نیاز‌های ما و بیماران را به خون و فراورد‌های آن تامین می‌کند.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، علیرضا منخیان در گفتگو با خبرنگار ما به مناسبت روز ملی اهدا خون بیان کرد: در افراد سالم آقایان حداکثر ۴ بار در سال و خانم‌ها ۳ بار در سال می‌توانند اهدا خون داشته باشند.
 
وی با اشاره به این‌که هر روز تعداد مراجعه کنندگان برای اهدا خون ۸۰ تا ۱۰۰ نفر است، افزود: امروز به مناسبت روز ملی اهدا خون این تعداد به دو برابر افزایش یافته است.
 
مشاور مدیرکل انتقال خون استان بوشهر گفت: مراجعه روزانه هم‌استانی‌ها برای اهدا خون، نیاز‌های ما و بیماران را در زمینه خون و فراورده‌های آن تامین کرده است.
 
وی با بیان این‌که نیاز ما به همه گروه‌های خونی است، اضافه کرد: همان طور که افرادی که به خون نیاز دارند گروه‌های خونی آن‌هان متفاوت است، براین اساس ما به همه گروه‌های خونی برای اهدا خون نیاز داریم.
 
منخیان ادامه داد: البته چیزی که باید مورد توجه قرار گیرد این است که نیاز ما به گروه‌های خونی منفی بیشتر از سایر گروه‌های خونی است، بنابراین انتظار داریم دارندگان گروه‌های خونی منفی بیشتر برای اهدا خون مراجعه کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر