پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار جامعه
مطالب بیشتر
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش تشریح کرد:
فکرشهر: معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه قصد داریم اقداماتی را در آموزش و پرورش به عنوان چرخش‌های جدید انجام دهیم، گفت: این چرخش‌ها با بخشنامه و دستورالعمل...
کد خبر: ۱۴۴۰۶
دوشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۸

فکرشهر: معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه قصد داریم اقداماتی را در آموزش و پرورش به عنوان چرخش‌های جدید انجام دهیم، گفت: این چرخش‌ها با بخشنامه و دستورالعمل اتفاق نمی‌افتد و نیازمند کار فرهنگی است.

\n\n

به گزارش فکرشهر، حمیدرضا کفاش در سومین اجلاس اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان که در اردوگاه باهنر برگزار شد، با بیان اینکه همکاری اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان جهت تحقق اهداف تربیتی در آموزش و پرورش زبانزد است افزود:‌ اکنون بنا داریم اقداماتی را در آموزش و پرورش به عنوان چرخش‌های جدید انجام دهیم.

\n\n

وی افزود: طبق تاکید مقام معظم رهبری در سیاست‌های ابلاغی برنامه ششم توسعه، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باید در برنامه ششم توسعه مدنظر قرار بگیرد و آموزش و پرورش در جهت تحقق بند بند سند تحول برنامه ریزی کند.

\n\n

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه این چرخ‌ها با بخشنامه و دستور العمل اتفاق نمی‌افتد بلکه نیازمند کار فرهنگی است گفت: چرخش اول، حرکت دادن آموزش و پرورش از یک نهاد آموزشی به یک نهاد فرهنگی تربیتی است. همانگونه که نیازمند علم و دانش هستیم و نظام دانشمندان بزرگی را تربیت کرده، باید این تقویت دانش بر مبنای دستورات دینی و اسلامی باشد.

\n\n

کفاش ادامه داد: چرخش دوم، جوان باوری و واگذاری امور اجرایی مربوط به دانش آموزان به خود آنهاست و اینکه مربیان بیشتر نقش هدایت و راهبری داشته باشند. در این رابطه تشکل‌های دانش آموزی می‌توانند نقش اصلی را ایفا کنند.

\n\n

وی ادامه داد: معتقدیم آموزشگاهی موفق است که کارش با محوریت دانش آموزان پیش برود و مربیان زمینه را برای کارورزی دانش آموزان فراهم کنند زیرا آنها مدیران فردا هستند.

\n\n

کفاش با اشاره به اینکه چرخش سوم، مدرسه محوری است گفت: فعالیت‌های ستادی خوب است اما بیشتر جنبه ویترین دارد اکنون جهت گیری‌های ما در حوزه تربیت بدنی و امور تربیتی بر مبنای مدرسه محوری آغاز شده است و المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای از جمله همین برنامه‌هاست. کم کردن حجم کشوری، استانی و منطقه‌ای برنامه‌ها و افزودن به حجم فعالیت مدارس امسال در دستور کار ماست.

\n\n

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه چرخ چهارم، عمومی کردن تربیت است گفت: تا زمانی که انحصاری به امر تربیت بنگریم و برای دیگران نقشی قائل نباشیم به جایی نخواهیم رسید. نقشی که یک دانش آموز متدین کم سال با سایر دانش آموزها در کشاندن امور به «معروف»‌ها دارد، مربی و مدیر ندارند. عملیات دست گروه همسالان است.

\n\n

وی افزود: چرخش پنجم، ایجاد دگرگونی در منابع آموزشی و تربیتی است. امروز به یمن حضور یک روحانی در سازمان پژوهش،‌ کتب درسی دچار دگرگونی مناسبی شده، البته هنوز جا برای رشد باقی است.

\n\n

کفاش چرخش ششم را حرکت از نگاه تک ساحتی به نگاه جامع در مقوله‌های تربیتی دانست و گفت: امروز آثار نامطلوب تربیت تک بعدی را می‌دانیم در سلفی‌های تکفیری می‌بینیم که آبروی اسلام را در جهان برده‌اند و اندیشه‌های افراطی دارند. انسانهای مومنی که مقید به انجام عبادات باشند، کسب دانش کنند در عرصه‌های اجتماعی و سیاسی حضور فعال داشته باشند و از حیث اخلاقی ممتاز باشند، مورد نیاز نظام است.

\n\n

به گزارش ایسنا، حامد علامتی، دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان نیز با بیان اینکه اجلاس سوم کنگره یازدهم اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان برپا شده تا با آرمان‌های امام، شهدا و مقام معظم رهبری تجدید میثاق داشته باشیم، گفت: همچنین از رهگذر این همدلی قصد داریم به سمت تقویت ارتباط ایمانی، ارتقای سطح اندیشه، ‌افزایش سطح توانمندی و باورها برویم.

\n\n

وی افزود: طرح مدرسه انقلاب،‌ تولید محتواهای آموزشی مختلف، انتشار مجلات و نشریات آموزشی، برگزاری المپیادهای علمی و دوره‌ها و اجلاس‌های توجیهی، برگزاری مسابقات کتابخوانی،‌ کاروان‌های زیارتی و غیره تنها گوشه‌ای از اقدامات اتحادیه هستند.

\n\n

 در این اجلاس از برگزیدگان انجمن‌های اسلامی برتر در بخش نخست افتتاحیه تقدیر شد.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر