پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۴۰۹۶
شنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۲:۵۴

فکرشهر: در حالی که چند سال گذشته جلسات شورای شهر برازجان و انتخابات هیات رییسه آن با حواشی کم تری همراه بود و با رایزنی های قبلی و جلسات خصوصی، در آرامشی ظاهری و نسبی، هیات رییسه شورا انتخاب می شد، امسال باز هم جلسه انتخاب هیات رییسه سال سوم شورای ششم شورای شهر برازجان، با حاشیه همراه شد تا نخستین جلسه لغو و به عبارتی اصلا برگزار نشود و در جلسه بعدی، عضوی که استعفا داده بود، رییس شود.

به گزارش «فکرشهر»، نخستین جلسه انتخاب هیات رییسه قرار بود ساعت ۱۰ روز سه شنبه، ۱۰ امرداد ۱۴۰۲  برگزار شود اما سه عضو شورا در این جلسه حضور نیافتند تا جلسه شورا به حد نصاب نرسد و اصلا برگزار نشود.

بر اساس این گزارش، در این جلسه شورا، تنها مهدی بهبهانی، محراب بنافی، مسیب غریب زاده و ارسطو قائدی برازجانی حضور داشتند و سه عضو دیگر شامل سید عبدالمحمد کاظمی، صدیقه مهدویان پور و وحید مصدق، در جلسه حضور نیافتند تا جلسه برگزار نشود؛ رخدادی که واکنش هایی هم در فضای مجازی در پی داشت و به استعفای شفاهی ارسطو قایدی برازجانی منجر شد تا جایی که او با گفتن «امروز استعفای خود را در این جلسه اعلام می کنم» به طور شفاهی استعفا داد.

 دو روز بعد، یعنی پنجشنبه ۱۲ امرداد، دوباره جلسه انتخاب هیات رییسه سال سوم شورای ششم برگزار شد و هرچند این بار همه اعضا حضور داشتند، ولی رییس تنها با ۴ رای موافق انتخاب شد که همین امر، رییس منتخب جدید را که در جلسه قبل استعفا داده بود، شاکی کرد و البته برخی اعضا نیز از بی وفایی و خیانت ها در شورا سخن گفتند.

در این جلسه، محراب بنافی و ارسطو قائدی برازجانی، کاندیدای ریاست بودند که در نهایت، قائدی که جلسه قبل استفا داده بود، با ۴ رای موافق و ۳ رای مخالف به عنوان رییس شورا انتخاب شد و صدیقه مهدویان پور نیز به عنوان نائب رییس شورا، ۴ رای موافق و۳  رای مخالف به دست آورد. همچنین، وحید  مصدق با ۴ رای موافق و ۳ رای سفید به عنوان منشی اول شورا و عبدالمحمد کاظمی با ۷ رای موافق به عنوان منشی دوم شورای اسلامی برازجان برای سومین سال شورای ششم انتخاب شدند.

اما آن چه در این جلسه علنی، بیش تر به چسم آمد، حواشی و صحبت های مطرح شده توسط اعضا بود. این طور که از سخنان اعضا برمی آید، گویی قرار بوده به اتفاق آرا، عبدالمحمد کاظمی به عنوان رییس انتخاب شود ولی در آخرین ساعات قبل از جسله روز سه شنبه، برخی اعضا که قبلا و در جلسات غیر رسمی، رای مثبت داده بوند، از رای خود بر می گردند و ترکیبی که برای سال سوم شورای ششم شهر برازجان در نظر گرفته بود به همین شکل تغییر می کند تا هیات رییسه جدید به جز یک عضو، با حداقل آرای اعضا انتخاب شوند.

یکی از منتقدین این جلسه، تنها عضو ۷ رایی هیات رییسه جدید، یعنی سید عبدالمحمد کاظمی بود. وی گفت: من کاندیدای ریاست شورا بودم که به دلیل خیانت برخی از دوستان کناره گیری کردم. فکر نکنم این شورا بتواند کاری برای مردم انجام دهد، شورایی که تبدیل به عرصه انتخاباتی شده است. 

وی خطاب به اعضای دیگر شورا ادامه داد: بی خود می کنید به شورا آمده و بی خود می کنید به دنبال رای مردم هستید، شورایی که با تلفن با آنها تماس می گیرند، هیچ کاری برای مردم نمی تواند کند. مردم بازیچه نیستند، وقتی قائدی می گوید استعفا می دهم باید استعفا دهد، مردم که بازیچه نیستند، نباید از احساسات مردم استفاده شود.

او اضافه کرد: زمانی که بدانم جو به نفع من نبوده جلو نمی آیم، فضای خوبی راه نیفتاده، باید جرات داشته و روی حرف خود بمانیم.

ارسطو قائدی هم ادعا کرد که در شورا دودستگی وجود ندارد هر چند بعد گلایه کرد که چرا با ۷ رای رییس نشده است. وی گفت: خوشحال هستم که در شورا دو دستگی نداشتیم، دو دستگی ایجاد شده اما یکی شدیم. سال گذشته به تمامی دوستان ۷ رای داده شد، شرط من نایب رییسی بنافی بود، ریاست را دوست نداشته و حب ریاست ندارم، آمدم که دور هم جمع مانده و مردم بدون شورا نباشند، از بنافی گلایه داشته و باید نایب رییس من می‌شد تا کنار هم باشیم.

قائدی برازجانی ادامه داد: اتحاد باید حفظ شود ولی چرا باید در انتخابات امروز، رای سفید باشد؟ امروز چه شد که رای سفید دادید؟ شما حق داشتید اما چرا رای سفید دادید؟! اگر گفتم استعفا می دهم به والله قسم استعفا می دادم، امروز کنار هم قرار گرفته تا اتحاد حفظ شده و نشان دهیم می توانیم کنار هم باشیم، اما گلایه دارم که چرا تعداد آرای اعضای شورا ۷ رای نبوده و رای سفید داشتیم؟

دیگر عضو معترض این انتخابات شورا، محراب بنافی بود که تاکید داشت از اول هم قصد ریاست شورا را داشته است.

وی گفت: ثبات رفتاری و گفتاری برای نماینده مردم بسیار مهم بوده و اگر نماینده ای لحظه به لحظه نظرش تغییر کند چطور می توان از حق مردم دفاع کند؟! اگر دیروز حرفی زده شده و امروز تصمیم دیگری گرفته می شود و آخر شب تغییراتی انجام شده ما مقصر نیستیم. بنده تشخیص دادم در شرایط کنونی، مهدویان پور نمی تواند کاندیدای نایب رییسی باشد، اگر دیدید کاندیدا شدم بر اساس تکلیف عمل کرده و من نمی توانم رای خود را از افرادی در شهر گرفته و رای خود در شورا عوض کنم، خانم مهدویان پور رای خود را از افراد خاصی در شهر گرفته است.

بنافی ادامه داد:  ثبات گفتاری بسیار مهم است، از روز اول گفتم می خواهم رییس شوم و همچنان به گفته خود ادامه دادم، اگر من به مهدویان پور رای ندادم چون مهدویان پور هم به من رای نداده است.

صدیقه مهدویان پور اما در این جلسه به سخنان اعضا پاسخ داد و خطاب به محراب بنافی گفت: ما نیز سال گذشته برای حفظ آرامش به شما (بنافی) رای دادیم ولی امروز چه مشکلی داشتم که به من رای ندادید؟! اگر قرار بر حفظ آرامش و اتحاد است باید از دو طرف شورا باشد، شما نیز پارسال با ما صحبت نکردید اما برای حفظ آرامش به شما رای دادیم، شما کنار ما نبوده و حاضر نشدید یک جا از خودگذشتگی داشته و به نایب رییس رای دهید، از شما خواستیم کنار ما بوده و برای حفظ آرامش تلاش کنید، اما شما کار درستی نکردید.

وی ادامه داد: اگر رای من از افراد خاص بوده، پس شما رای خود را از انقلابیون نگرفتید؟ من به حرف چه کسی گوش داده ام؟ من اهل مشورتم. خداشاهد است تا الان با هزار نفر مشورت داشته ام و این دلیل نمی شود آنها افراد خوبی نباشند. ما پارسال و دو سال پیش به شما رای ندادیم؟ به شما رای دادیم‌ و اشتباه خود را قبول کنید، اگر می خواستید به من رای ندهید، خود شما باید کاندیدای نایب رییسی می شدید!

وحید مصدق نیز خطاب به بنافی گفت: آقای بنافی! شما هم روز اول به من گفتید رای من بهبهانی است ولی الان خودتان اعلام ریاست کردید!

مصیب غریب زاده نیز خطاب به مهدویان پور گفت: هیچ کدام از دوستان در مقابل جنابعالی کاندیدا نشده و این نشان می دهد دوستان از خودگذشتگی کرده اند.

مهدی بهبهانی هم که گویی به فضای مجازی و اعضای شورا هم زمان پاسخ می داد، گفت: ما هم برای شما در سال اول هیچ تنشی ایجاد نکردیم، من تاکنون نمی دانستم قائدی کاندیدای ریاست شوراست! حالا بهتر است این بحث را تمام کنیم.

به گزارش «فکرشهر»، این جلسه که عمق اختلافات شورای شهر برازجان را نشان می داد، با صحبت ها و نتیجه به پایان رسید تا شهروندان برازجان همچنان منتظر اتفاقات دو سال باقیمانده عمر شورای ششم شهرشان باشند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر