چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۴۲۸۶
يکشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۲۱

فکرشهر: مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: زیستگاه مصنوعی به عنوان مکانی برای تکثیر طبیعی ماهیان با هدفب استمرار و توسعه پايدار صيد و صيادي در استان ساخته می شود.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، عقیل امینی افزود: در این راستا با هدف ترمیم ذخایر آبزیان و تولید بچه ماهی‌های بومی از جمله شانک و صبیتی پیگیر اجرایی نمودن چند ایستگاه بازسازی ذخایر در مناطق مختلف ساحلی استان بوشهر هستیم.

وی گفت: از سال ۸۳ زیستگاه مصنوعی در سه شهرستان دیر، بوشهر و گناوه ایجاد شده است که احیای این زیستگاه‌های موجود و همچنین ایجاد زیستگاه‌های جدید نقش بسیاری در بازسازی ذخایر دارد.

امینی همچنین از آغاز مطالعات ایجاد یک زیستگاه مصنوعی در کنگان با ۱۲۰ میلیون تومان اعتبار خبر داد و افزود: با توجه به ضرورت و اهمیت این موضوع تلاش می‌شود ایجاد زیستگاه‌های مصنوعی به کل استان تعمیم داده شود.

رئیس پژوهشکده میگوی کشور مستقر در بوشهر هم گفت: با توجه به کاهش شدید ذخایر آبزیان به علت صید بی رویه، افزایش شناور‌های صیادی، اکتشافات نفتی و آلودگی‌های زیست محیطی، ایجاد زیستگاه‌های مصنوعی به عنوان یکی از راهکار‌های تقویت ذخایر آبزیان دریایی به شمار می‌رود.
 
آقای دشتیان نسب افزود: زیستگاه مصنوعی عبارت است از قرار دادن اشیای مجاز در داخل دریا برای احیاء، بازسازی و بهره برداری از محیط دریایی که می‌توان از آن به عنوان لانه سازی برای آبزیان نیز یاد کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر