چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۴۲۹۳
يکشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۴

فکرشهر: مدیرکل محیط زیست استان بوشهر گفت: در راستای ارتقای سطح حفاظت از عرصه‌های طبیعی؛ تلاش‌هایی برای تبدیل و ارتقای یکی از مناطق شکار ممنوع به منطقه حفاظت شده این استان مصوب و آغاز شده است.

به گزارش فکرشهر، عبدالرحمن مرادزاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار کرد: ۱۸۱ هزار و ۴۰۱ هکتار معادل ۷.۵درصد مساحت کل این استان از مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست به شمار می‌رود که تلاش می‌شود این رقم به ۱۰ درصد ارتقا یابد.

وی شمار مناطق حفاظت شده استان بوشهر را هشت منطقه عنوان کرد و افزود: این مناطق شامل ۲ پارک ملی دریایی نایبند و پارک ملی دریایی دیر – نخیلو، ۲ اثر طبیعی ملی کوه نمک و جزیره خارگو، پناهگاه حیات وحش خارگ بعنوان زیستگاه آهوی ایرانی و سه منطقه حفاظت شده حله، موند و کوه بیرمی است.

مدیرکل محیط زیست استان بوشهر تصریح کرد: افزون براین چهار منطقه شکار ممنوع با محدوده مشخص شامل منطقه شکار ممنوع کوه مُند بین تنگستان و دشتی، کوه سیاه در دشتستان و تنگستان، تنگه باهوش و شاهزاده ابراهیم بین تنگستان و دشتستان و ارم در دشتستان است.

وی با بیان اینکه براساس استاندارد جهانی ۱۷ درصد وسعت هر کشور باید به مناطق حفاظت شده اختصاص یابد و این رقم در ایران ۱۱.۵ درصد است، اظهار کرد: با توجه به تلاش‌های انجام شده برای تبدیل و ارتقای یکی از مناطق شکار ممنوع به منطقه حفاظت شده در سال جاری انتظار می‌رود دستگاه‌های مسئول برای رسیدن استان به استانداردهای کشوری و جهانی همکاری لازم را در این زمینه با محیط زیست داشته باشند.

مرادزاده ادامه داد: در همین ارتباط مناطقی پیشنهاد داده شده است که امید می‌رود فرایند معرفی و تصویب این مناطق بعنوان مناطق تحت مدیریت با همکاری دستگاه‌های اجرایی مرتبط از جمله صمت و منابع طبیعی و آبخیزداری انجام شود و به این صورت عرصه حفاظتی استان افزایش یابد.

به گفته مدیرکل محیط زیست استان بوشهر ارتقا سطح حفاظت از عرصه‌های طبیعی را از جمله سیاست‌های اداره کل محیط زیست این استان عنوان کرد.

وی یادآور شد: حفاظت از ذخیره‌گاه‌ها تنها مربوط به امروز نیست بلکه برای نسل آینده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر