پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۴۳۹۵
چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۲۰

فکرشهر: معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان بوشهر از صید ۲۴۸ تن میگو به‌دست صیادان بوشهری از آغاز فصل صید میگو تا کنون خبر داد.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، بیژن ساسانی‌پور با اشاره به آغاز صید میگو در صیدگاه‌های خلیج فارس محدوده استان بوشهر از ۱۷ مرداد، افزود: ۹ هزار صیاد با دریافت مجوز لازم با شناور‌های خود (لنج و قایق) در صید میگو در سواحل استان بوشهر فعالیت دارند.
 
وی صدور مجوز صید میگو برای ۴۶۰ فروند لنج صیادی در بنادر صیادی استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: ۵۸۲ قایق صیادی هم در صید میگو مشارکت دارند که با صدور مجوز لازم از بنادر صیادی استان بوشهر راهی دریا می‌شوند.
 
به گفته معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان بوشهر صیادان بوشهری در ۸ روز گذشته و از آغاز فصل صید میگو تا کنون ۲۴۸ تن میگو در ۵ منطقه ساحلی و صیدگاه‌های استان بوشهر صید و در ۲۷ اسکله استان تخلیه کرده‌اند.
 
وی از پیش‌بینی صید یک‌هزار و ۶۰۰ تن میگو در فصل جاری صیادی خبر داد که به میزان صید پارسال است.
 
ساسانی‌پور با تاکید بر این‌که قیمت میگو بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می‌شود، گفت: ممکن است قیمت فروش میگو در اسکله‌های صیادی از قیمت عرضه شده در بازار ارزان‌تر باشد.
 
وی فاکتور‌های اساسی در قیمت میگو را اندازه، کیفیت و عرضه و تقاضا عنوان کرد و افزود: کیفیت میگو در بازار پسندی و قیمت آن بسیار مهم است.
 
معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان یادآور شد: ببری سبز یا صورتی بهترین و مطلوب‌ترین گونه میگو محسوب می‌شود که بیش از ۷۰ درصد صید صیادان بوشهری را این‌گونه و ۳۰ درصد دیگر را میگوی سفید یا سرتیز تشکیل می‌دهند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر