پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۴۴۴۵
پنجشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۶

فکرشهر: فرماندار دشتستان با اشاره به توسعه کشاورزی در بخش شبانکاره، گفت: کشت محصولات استراتژیک با مصرف آب کم در سطح شهرستان دنبال می‌شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، احمد بنافی چهارشنبه‌شب در نشست با منتخبین اقشار مختلف مردمی و نخبگان بخش شبانکاره اظهار داشت: از ابتدای شروع کار دولت ایران قوی، دولت با چالش‌های بزرگی روبرو بوده است که از جمله آن شیوع بیماری کرونا که روزانه شاهد مرگ ده‌ها نفر و بستری و درگیر شدن هزاران هم وطن بودیم روبرو بوده است.

فرماندار دشتستان با اشاره به رفع چالش سخت بیماری کرونا طی ماه‌های اول کار این دولت بیان کرد: مشکلات بزرگ دیگر، تورم افسار گسیخته و ناامیدی مردم با توجه به مشکلات اقتصادی، کمبود مایحتاج روزانه خانواده‌ها، صف‌های تهیه اقلام مصرفی، ۷ برابر شدن قیمت ارز طی چندین ماه، مشکلات بورس و متضرر شدن مردم، غیر قابل اعتماد شدن بازار کشور برای سرمایه گذاری، تحریم‌های ظالمانه آمریکا و دیگر کشورها علیه ملت ما که هنوز برقرار است که چشم اندازی دشوار و ناامید کننده را از آینده برای مردم متصور می‌ساخت.

وی تصریح کرد: دولت ایران قوی با هدف حل مشکلات مردم و بازگرداندن عزت کشور شروع به کار کرد که توجه به بکارگیری سیاست‌های مختلف از جمله ایجاد ارتباط و تعامل با همسایگان و ارتقای روابط اقتصادی متعدد توانست راه‌ها مختلفی را برای جذب سرمایه گذاری و ارتباطات اقتصادی بازگشایی کند.

بنافی با اذعان به تولید و فروش نفت کشور پس از بکارگیری سیاست‌های خارجی دولت ایران قوی گفت: عضویت در سازمان شانگهای یکی از نتایج سیاست‌های اثربخش این دولت در شکست تحریم‌ها و گشودن مسیرهای اقتصادی به روی کشور است.

فعال شدن مراکز صنعتی نیمه تعطیل

وی اضافه کرد: بخش شبانکاره دارای فرهنگ غنی و مردمی پرتلاش است که همواره نخبگان و افرادی بااستعداد در آن پرورش یافته اند.

فرماندار دشتستان با اذعان به فعال شدن ۱۱۶ مرکز صنعتی نیمه تعطیل طی سال گذشته در این شهرستان ابراز کرد: ما توجه خود نسبت به رفع مشکلات فعالان حوزه تولیدی و اقتصادی و همچنین رفع مشکلات امکانات موجود را هدف قرار داده ایم.

بنافی با اشاره به وجود پتانسیل بالا در بخش کشاورزی در سطح شهرستان بویژه بخش شبانکاره بیان کرد: بخش شبانکاره قطب کشاورزی در شهرستان و استان است که با توجه به سیاست‌های دولت برنامه ریزی کرده ایم تا با حمایت از کشاورزان و کشت محصولات استراتژیک با مصارف آب کمتر با توجه به محدودیت منابع آبی، تنوع کاشت با توجه به نیاز بازار و صنعتی کردن کشاورزی در جهت نیاز به تولید بیشتر را مد نظر قرار دهیم.

وی همچنین در خصوص افزایش اعتبارات ورزشی در سطح شهرستان و توجه به استعدادها ورزشی نکاتی بیان داشت.

بنافی به صورت تک به تک سوالات نمایندگان اقشار مختلف مردمی را پاسخ داد و از راهکارهای ارائه شده استقبال کرد و برای مشکلات مطرح شده قول پیگیری‌های لازم را داد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر