چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۴۵۲۳
جمعه ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۸

فکرشهر: امام جمعه خارگ گفت: رفع مشکلات مدارس جزیره خارگ با جدیت توسط مسئولان دنبال شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام محمود کارگر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، با محکوم کردن حمله تروریستی و نابخردانه جریان‌های عبری، عربی و غربی به حرم احمد بن موسی (ع) اظهار داشت: زنده نگاه داشتن شعله التهاب و تنش، انحراف توجه جبهه مقاومت از تمرکز بر رژیم غاصب، تلاش برای تحریک گسل‌های مذهبی، هدف‌گیری امنیت ملی به عنوان اصلی‌ترین توفیق نظام و تحت‌الشعاع قرار دادن موفقیت‌های اخیر دولت، اهداف دشمنان از تکرار این جنایت است.

وی با اشاره به آزادسازی ارزهای مسدود شده ایران در کشورهای کره جنوبی و عراق، گفت: آزادسازی ارزهای بلوکه شده ایران در کره جنوبی و عراق و مبادله زندانیان و اینکه دولت ایران با همه مشکلات ۵۰ میلیارد دلار نفت را صادر کرده و ارز آن را داخل کشور آورده، این یعنی فروپاشی اقتصادی مد نظر آمریکا محقق نشده است.

امام جمعه خارگ، اظهار کرد: موفقیت استراتژی دیگر که در این بین گم شد و دولت آمریکا هم سعی کرد آن را بپوشاند، پذیرش غنی سازی ۶۰ درصد ایران است و آمریکا با بزرگنمایی ارسال سه هزار سرباز به غرب آسیا این عقب نشینی را پوشش داد و نتیجه این شد که هزینه سازش بیش‌تر از مقاومت است و دولت اعتدالی که تقلیل غنی سازی را به سه و نیم رسانده بود و به لحاظ دستاورد اقتصادی به تقریباً هیچ رسیده بود، نتیجه آن شد بدون FATF هم منابع ارزی آزاد شد و هم پذیرش ۶۰ درصدی برای آمریکا خفت و خواری آورد.

حجت الاسلام کارگر در ادامه به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار شرکت کنندگان مجمع عالی فرماندهان و مسئولان سپاه پاسداران اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در تشریح خصوصیات و ویژگی‌های اسلام سیاسی، فرمودند: «مخالفت با ظلم و ظالم و یاری مظلوم»، خصوصیت برجسته و حساسیت‌برانگیز اسلام سیاسی است که قهراً رژیمی همچون رژیم صهیونیستی را که بنا و اساسش بر اشغال، ظلم، زور و شکنجه است را با نظامی همچون جمهوری اسلامی به عناد و دشمنی وامی‌دارد».

وی بیان کرد: ما از بخش زیادی از مسیر با وجود شیب تند عبور کرده و به قله‌ها نزدیک شده‌ایم، بنابراین امروز، روز خسته شدن و ناامیدی نیست، بلکه روز شوق و امید و حرکت است و مسئولان کشور باید با این روحیه حرکت کنند.

حجت الاسلام کارگر در تحلیل بیانات رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: توجه به مبانی اسلام سیاسی و شناخت اصول، ما را امیدوار به آینده می‌کند و خطری که می‌تواند ما را تهدید کند، عدم اعتماد به مسئولان و مغرور شدن از دستاوردهاست.

وی با اشاره به برخی مشکلات جزیره خارگ، گفت: مشکلات سخت افزاری فراوانی در اکثر مدارس داریم که لازم است با عنایت مجموعه صنعت و پتروشیمی و مجموعه آموزش و پرورش استان مرتفع شود.

امام جمعه خارگ تصریح کرد: سیستم‌های سرمایشی، هوشمند کردن کلاس‌های درس، تجهیز کتابخانه‌ها و آزمایشگاه‌ها و لوازم ورزشی، مساله آب آشامیدنی، تعمیرات و فضاسازی مدارس بخشی از مسائل مرتبط با مدارس است.

حجت الاسلام کارگر خاطرنشان کرد: انجمن اولیا و مربیان و والدین در این زمینه‌ها به مدیریت مدارس کمک کنند تا فضایی پویا و با نشاط برای روزهای آغاز مدارس داشته باشیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر