پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۴۶۳۸
دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۲۹

فکرشهر: فرماندار دیلم گفت: برنامه‌ریزی، تمهیدات و تدابیر پیشگیرانه در زمان حوادث پیش بینی نشده بویژه در سواحل شهرستان ضرورت دارد و باید به این مهم توجه و اهمیت خاص قائل شود.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، محمد اسدی روز دوشنبه در جلسه کارگروه تخصصی امداد و نجات و آموزش همگانی ستاد مدیریت بحران این شهرستان اظهار کرد: باتوجه به حادثه تاسف برانگیز، تلخ و ناگوار در شهرستان همجوار، اهمیت مقوله اهتمام و توجه ویژه به تدابیر لازم در حوادث پیش بینی نشده بویژه در محدوده شناگاه‌های رسمی و قانونی ساحل شهرهای بندر دیلم و امام حسن بر همه دستگاه‌های متولی را بیش از پیش دو چندان می‌کند.

وی افزود: در این ارتباط لازم است تابلوهای هشدار و راهنمایی متعدد از جمله در محل شناگاه‌های رسمی و بویه ها نصب شود و محدوده‌های شنا بانوان و مردان ساماندهی و ایمن سازی قایق‌های گردشگری و وسایل ورزش‌های ساحلی و همچنین تعیین آمار دقیق آمبولانس ها در اسرع وقت انجام‌ شود.

فرماندار دیلم بر اجرای وظایف ذاتی و دقیق دستگاه‌های اجرایی بر اساس دستورالعمل قانونی ابلاغی وزارت کشور تاکید کرد و بیان داشت: همکاری چندجانبه هیات نجات غریق، شهرداری‌ها و ادارات ورزش و جوانان، بندر و دریانوردی در استقرار ناجیان غریق در سواحل ، حضور شناورهای ناجی غریق و آتشخوار بویژه در تعطیلات نوروز و روزهای پایانی هفته ضروری است.

اسدی یادآورشد: تشکیل همزمان جلسات ستاد اجرایی خدمات سفر و کمیته ساماندهی سواحل و مدیریت بحران با محوریت کارگروه امداد و نجات و ضرورت برگزاری آموزش همگانی جمعیت هلال احمر با همکاری هیات نجات غریق و سایر دستگاه‌های مرتبط باید با جدیت در دستور کار و پیگیری قرار گیرد.

رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان دیلم اظهار داشت: نباید تمام تصمیمات و تمهیدات و تدابیر مهم پیشگیرانه و ساماندهی خدمات تفریحی و گردشگری ساحلی و دریایی شهرستان را برای روزهای پایانی سال موکول کنیم که این امر در بازه زمانی کوتاه هرگز میسر نخواهد شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر