چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۴۶۵۵
دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۵

فکرشهر: مدیر کل دامپزشکی استان بوشهر گفت: در یک سال اخیر، ۴۰۰ تخلف مراکز عرضه فرآورده‌های دامی استان بوشهر به مراجع قضائی گزارش شد.

به گزارش فکرشهر از مهر، مهدی تنگستانی صبح دوشنبه به مناسبت هفته دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای نظارت بهداشتی بر اماکن تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی اقدامات خوبی در استان بوشهر صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: با نظارت‌های بهداشتی مستمر اکیپ‌ها، طی یک سال گذشته ۴۴ هزار و ۷۷۳ بازدید انجام شد که در این بازدیدها ۹ هزار ۳۵۶ مورد غیر بهداشتی ضبط و پیگیری لازم انجام شد.

مدیر کل دامپزشکی استان بوشهر افزود: در ۶۱۳ نمونه برداری و انجام آزمایشات لازم ۷۱۱ هزار و ۲۶۹ کیلوگرم فرآورده غیر بهداشتی معدوم سازی شد.

وی با اشاره به نظارت‌های مستمر در کشتارگاه‌های دام و طیور استان گفت: طی یک سال اخیر بر کشتار ۲۹ هزار ۵۸۲ رأس دام و ۱۳ میلیون و ۱۳۸ هزار ۵۳۱ قطعه طیور نظارت بهداشتی انجام و طی این نظارت‌ها ۵۲ لاشه دام و ۳۱ هزار ۱۷۵ قطعه طیور به علت موارد غیربهداشتی ضبط شدند.

تنگستانی ادامه داد: مجموعه دامپزشکی تمام تلاش خود را در تضمین امنیت غذایی و نظارت بر چرخه تولید و توزیع فرآورده‌ها را به کار می‌گیرد اما در این میان ممکن افرادی سودجو به تخلفاتی در جهت منافع خود گام بردارند.

وی افزود: در همین راستا و طی بازرسی‌های به عمل آمده بیش از ۴۰۰ مورد تخلف بهداشتی به مراجع قضائی گزارش شده اما باز هم از همه هم استانی‌ها تقاضا داریم در کنار نظارت‌ها بازرسان نظارت بهداشتی دامپزشکی اگر تخلفی را مشاهده کردند مراتب را به سامانه پاسخگویی دامپزشکی به شماره ۱۵۱۲ گزارش کنند تا اقدامات و پیگیری‌های لازم انجام شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر