پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۴۷۱۶
سه‌شنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۹

فکرشهر: فرمانده سپاه شهرستان دیر گفت: قرارداد درمانگاه تخصصی بسیج امضا شده است و از هفته دفاع مقدس در شهر دیر شروع به کار می‌کند.

به گزارش فکرشهر از مهر، سرهنگ سیدعلی حسینی نیا بعد از ظهر سه شنبه در آئین تجلیل از ائمه جماعات و هیئت امنا مساجد محله‌های اسلامی شهر دیر با گرامیداشت هفته جهانی مسجد، اظهار داشت: باید مساجد را در سه حوزه سیاستگذاری، تنظیم گری و خدمات فعال کنیم.

فرمانده سپاه سیدالشهدا (ع) شهرستان دیر با بیان اینکه پایگاه‌های بسیج باید بتوانند نیروی انسانی را جذب مساجد کنند، افزود: تشکیل شورای راهبردی و هدایت مساجد و تشکیل قرارگاه مسجد را به جد پیگیری می‌کنیم و به دنبال فعال کردن مسجد از طریق مردم و جوانان محله هستیم.

وی از فعال بودن ۲۵ محله اسلامی در سطح شهرستان دیر خبر داد و تاکید کرد: دغدغه اصلی هیأت امنا مساجد مسئله اعتبارات است که در این زمینه با فرماندار برای اختصاص بودجه به مساجد در کمیته برنامه ریزی رایزنی شده است.

حسینی نیا با بیان اینکه امام جماعت به عنوان فرمانده می‌تواند مسجد را پویا کند، گفت: تمام برنامه‌های پایگاه‌های بسیج باید با محوریت مسجد برگزار شود.

وی افزود: سیاست ما جذب کودکان، نوجوانان و جوانان به مساجد با استفاده از ابزار مختلف به ویژه برنامه‌های فرهنگی مختلف است.

فرمانده سپاه سیدالشهدا (ع) شهرستان دیر با اشاره به هجمه فرهنگی دشمن به نوجوانان و جوانان در فضای مجازی، گفت: هم در فضای حقیقی و هم فضای مجازی تأثیرگذاری خود بر روی نوجوانان و جوان نشان دهیم و در این زمینه کار کنیم.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های خوبی در فضای مجازی انجام شده اما مطلوب نیست و باید توان خود را بالاتر ببریم، یادآور شد: مساجد باید به گونه‌ای پویا شوند که در محله تأثیرگذار باشند.

حسینی نیا ابراز کرد: روحانیون و هیأت امنا مساجد باید تلاش کنند درجه دین داری نسل نوجوان و جوان را به حد مطلوب برسانند.

وی عنوان کرد: دشمن به دنبال شبهه پراکنی است و ما باید ثابت کنیم موفقیت‌های نوجوانان و جوانان در حوزه‌های مختلف تحصیلی، ورزشی، فرهنگی و … از مسجد نشئت گرفته است.

فرمانده سپاه سیدالشهدا (ع) شهرستان دیر خدمات رسانی به اهالی محله را یکی دیکر از کارکردهای مسجد دانست و خاطرنشان کرد: مسجد می‌تواند بالاترین ابزار جلب رضایت و ایجاد امید در مردم باشد که به تبع آن رضایت مردم از نظام اسلامی را در پی دارد.

وی یادآور شد: در راستای امیدآفرینی در جامعه، قرارداد درمانگاه تخصصی بسیج امضا شده است و در هفته دفاع مقدس شروع به کار می‌کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر