پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۴۷۳۷
چهارشنبه ۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۲:۳۵

فکرشهر: امام جمعه دیر گفت: مسجد پایگاه آمیختگی دین و سیاست است و همان گونه که هیئت سکولار نداریم مسجد سکولار هم نباید داشته باشیم.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام سیدعلی حسینی عصر سه شنبه در آئین تجلیل از ائمه جماعات و هیأت امنا مساجد محله اسلامی شهر دیر، اظهار داشت: روز جهانی مساجد یکی از عوامل وحدت امت اسلامی است که همه می‌توانند حول محور مسجد در مقابل رژیم جنایتکار صهیونیستی قرار گیرند.

امام جمعه دیر افزود: از سویی دیگر این مناسبت فرصت مغتنمی برای پرداختن به سنگر مسجد و بازشناسی جایگاه و کارکردهای مساجد و تجلیل و تکریم از خادمان و نقش آفرینان در مساجد است.

وی با تاکید بر اولویت داشتن آبادانی معنوی مساجد نسبت به آبادانی مادی، ادامه داد: روز جهانی مساجد فرصت مناسبی برای توجه بیشتر نسبت به سنگرهایی است که کانون‌های انسان ساز و تمدن ساز هستند.

حسینی با تاکید بر اینکه مسجد پایگاه آمیختگی دین و سیاست است، یادآور شد: همان گونه که هیأت سکولار نداریم مسجد سکولار هم نباید داشته باشیم.

وی عنوان کرد: تمدن اسلامی بر پایه آمیختگی دین و علم و سیاست است و تمدن نوین اسلامی از این رهگذر ایجاد می‌شود.

امام جمعه دیر خاطرنشان کرد: همه باید دست به دست هم دهیم تا کارکردهای مساجد در صدر اسلام را احیا کنیم و مساجدی در تراز اسلامی داشته باشیم.

حسینی ابراز کرد: مساجد در صدر اسلام تنها محل عبادت و نماز نبوده است بلکه مرکز تمام تصمیم گیری ها در ابعاد مختلف اجتماعی، فرهنگی، آموزشی، نظامی و… بوده است.

وی یادآور شد: ائمه جماعات نقش مدیران مساجد را دارند و باید به برنامه‌های مسجد جهت دهی کنند.

امام جمعه تاکید کرد: یکی از مشکلات مساجد عدم ساماندهی هیأت امنا است و باید بعضی جاها هیأت امنا بازسازی و از ظرفیت جوانان و کانون‌های فرهنگی و پایگاه‌های مقاومت استفاده شود.

وی تقویت پایگاه‌های مقاومت را تقویت مساجد دانست و بیان کرد: نقش مساجد و کسانی که در مسجد فعالیت می‌کنند در تمدن سازی تعیین کننده است و باید با برنامه ریزی خود این مسئله را دنبال کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر