پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۴۸۰۹
پنجشنبه ۰۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۴

فکرشهر: معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر گفت: برای این استان تا سال ۱۴۰۴ تولید ۶۵ هزار تن ماهی در قفس‌های دریایی هدف‌گذاری شده که از این میزان تاکنون ۱۳ هزار تن آن مشخص شده است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، علی باستین روز پنجشنبه در آیین بهره‌برداری از مرکز پرورش ماهی در قفس‌های دریایی شهرستان تنگستان اظهار کرد:مرکز پرورش ماهی در قفس‌های دریایی بخش خصوصی در هفت مایلی بندر رستمی با ۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال و ظرفیت تولید پنج هزار تن بهره‌برداری شده که ظرفیت تولید آن در فاز نخست ۲ هزار تن است.

وی ادامه داد: میزان اشتغال مستقیم این واحد ۱۰۵ نفر و میزان اشتغال غیرمستقیم آن ۵۰۰ نفر است.

باستین افزود: دومین مرکز پرورش ماهی در قفس که برداشت آن نیز آغاز شده با ۲۳۰ میلیارد ریال اعتبار، ظرفیت تولید ۲۵۰ تن احداث شده است.

وی اظهار کرد: استان بوشهر اکنون با تولید ۶۲ درصد میگوی پرورشی قطب تولید این آبزی در کشور است که پیش بینی می‌شود در آینده نزدیک نیز به قطب پرورش ماهی در قفس تبدیل شود.

معاون استانداری بوشهر گفت: با توجه به اهمیت این واحدها در تامین امنیت غذایی، ارزآوری و برخورداری از بازار خوب صادراتی از فعالان بخش خصوصی برای راه‌اندازی واحدهای پرورش ماهی در قفس حمایت ویژه می‌شود.

وی بیان کرد: در آغاز فعالیت دولت سیزدهم رتبه استان بوشهر در شاخص تسهیل در فضای کسب و کار رتبه استان بوشهر 27 بوده است که اکنون رتبه چهار کشور دارد .

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر تصریح کرد: این استان در شاخص کنترل بیکاری جایگاه سوم و در شاخص‌های توسعه اقتصادی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

باستین ادامه داد: استان بوشهر همچنین در شاخص اشتغالزایی و تحقق تعهد ایجاد شده در این بخش رتبه دوم کشور را کسب کرده است.

معاون استان بوشهر یادآور شد: بخش خصوصی به فضای استان اعتماد بسیار بالایی پیدا کرده و ۲۵۰ میلیارد سرمایه‌گذاری این بخش در پروژه‌های مختلف استان نشان از فراهم بودن شرایط برای فعالیت است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر