چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۴۸۲۴
جمعه ۰۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۹

فکرشهر: رئیس پژوهشکده میگو کشور گفت: انتظار است تا پایان امسال حداقل ۱۰ هزار جفت میگو مولد عاری از بیماری و به گزین شده به صنعت میگو کشور تحویل شود.

به گزارش فکرشهر، عقیل دشتیان نسب روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: امسال پیش‌بینی وجود ۱۴۰۰ تن ذخیره میگو در زیستگاه‌های این آبزی در خلیج‌ فارس محدوده استان بوشهر شده است.

وی با بیان اینکه پس از صید ۸۰ درصد این میزان میگو دریایی، به منظور حفظ ذخیره صید آن ممنوع می‌شود گفت: از آغاز صید قانونی میگو تاکنون ۵۵۵ تن صید شده است که در مقایسه با مدت مشابه ۲۰درصد کاهش دارد.

رئیس پژوهشکده میگو کشور افزود: با بررسی وضعیت میزان صید میگو توسط صیادان قایق‌ها و لنج‌ها، برای ممنوع شدن صید این آبزی در کمیته تخصصی تصمیم‌گیری می‌شود.

دشتیان نسب یادآورشد: پژوهشکده میگو برای تولید مولد اصلاح‌نژاد شده این آبزی اقداماتی در دست انجام دارد که هم اکنون سه جمعیت میگو در این پژوهشکده در حال بررسی برای تولید مولد این آبزی است.

وی اضافه با اشاره به بیماری میگو پرورشی و مهار این بیماری‌ها گفت: با توجه به بروز بیماری نکروز حاد هپاتوپاکراس در مزارع پرورش استان بوشهر از دیگر کارهای در دست اقدام پژوهشکده شناسایی راه‌های کنترل این بیماری است.

دشتیان نسب بیان کرد: یکی از مهمترین اقدامات در این زمینه تولید پروبیوتیک آنتاگونیسم بیماری مذکور است که انتظار می‌رود تا پایان سال مراحل اولیه آن پایان یابد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر