جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۴۸۵۰
جمعه ۰۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۳

فکرشهر: رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه حذف دلار از معاملات جهانی توسط ایران در صندوق بریکس مطرح شد، گفت: مسئولان با همت خود آثار شوم جنگ اقتصادی را خنثی کنند.

به گزارش «فکرشهر»، سردار غلامرضا جلالی شامگاه پنجشنبه در مراسم یادواره شهدای پایگاه شهید رجایی کاشان با بیان اینکه موثرترین موضوع در جهاد تبیین موضوع شهید و شهادت است، اظهار داشت: موضوع شهید و شهادت تداوم فرهنگ عاشورایی است.

به نوشته تسنیم، وی با بیان اینکه سرداران شهدای ما، آزادگان، جانبازان، اسرا، شهدای گمنام و رزمندگان افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند، افزود: شهدا قورت نرم جمهوری اسلامی هستند؛ شهدای دفاع مقدس، مدافع حرم و مدافع امنیت هیچ کدام با یکدیگر تفاوتی ندارند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی را مهمترین هدف شهدا دانست و ابراز داشت: امام حسین(ع) برای احیای دین رسول‌الله(ص) قیام کرد و آن حضرت برای اصل دین جان خود را نثار کرد و به شهادت رسید و از این رو شهدا در وصایای خود بر پاسداشت اسلام تاکید داشتند.

وی با بیان اینکه توجه به اهداف شهدا بسیار مهم است، گفت: شهدای اخیر در کشور برای دفاع از ناموس کشور، حجاب و اصل نظام ایستادگی کردند و به شهادت رسیدند و از این رو باید انس و الفت با شهدا داشته باشیم تا اهداف آنان را درک کنیم.

سردار جلالی با بیان اینکه اگر اتفاقات سال گذشته را یک مساله داخلی بدانیم، ساده‌انگاری کرده ایم، تصریح کرد: این اغتشاشات با برنامه‌ریزی گسترده از سمت دشمنان و معاندین جمهوری اسلامی برنامه‌ریزی شد اما بصیرت مردم انقلاب توطئه دشمنان را خنثی کرد.

وی با بیان اینکه نگاه به شهید و شهادت یک نگاه عبادی است، تاکید کرد: شهید و شهادت پاشنه آشیل دشمنان محسوب می‌شود و از این رو امروز جوانان ما برای دفاع از ارزش‌های نظام با دست‌های خالی سینه سپر می‌کنند و پاسداشت مقام شهدا کمتر از شهادت نیست.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه در اتفاقات اخیر چندین جبهه وجود داشت، افزود: رو به روی ما همه استکبار یا تمامی ظرفیت خود به میدان آمده بودند و قدرت نرم دشمن از جمله رسانه، فضای مجازی و غیره را پای کار آمدند و منافقان نیز به عنوان سرباز پیاده نقش‌آفرینی کردند.

وی افزود عملیات رسانه‌ای سنگین دشمن در اتفاقات اخیر را علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی تحمیل کردند و آمارسازی‌های مختلف انجام دادند و هر ساعت تا یک هزار دروغ از رسانه‌های دشمن منعکس می‌شد.

سردار جلالی با بیان اینکه مردم بیدار شدند، گفت: شکست برنامه‌های دشمن در سال گذشته سبب شد تا آن‌ها نسبت به توانمندی و ثبات کشور آگاه شوند و از سوی دیگر مردم نیز طومار ضدانقلاب‌ها در هم پیچیدند.

وی با بیان اینکه روز 22 بهمن و حضور پرشکوه مردم در راهپیمایی تبلور شکست دشمن است، تصریح کرد: دشمن هنوز هم برای ضربه زدن به نظام دست نکشیده و از یک ماه گذشته اقداماتی را آغاز کرده است و سعید دارد تا چند قطبی در جامعه ایجاد کند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور ضمن اشاره به اقدامات مجلس در زمینه حمایت از حجاب و تدوین قوانین تاکید کرد: یقینا باید موضوعات با تدبیر حل و فصل شود در حالی که دشمن با اصل دین مخالف هستند و از این رو مواردی از سوی معاندین در فضای مجازی منتشر شد.

وی با بیان اینکه دشمن قصد کمرنگ کردن حضور مردم در مراسم‌های عزاداری را داشت، افزود: مردم اما حضورشان در مراسم‌های عزاداری از سال‌های گذشته بیشتر بود و از سوی دیگر دشمن به دنبال تنفس مصنوعی برای احیای فتنه سال گذشته است.

سردار جلالی با بیان اینکه دشمن قصد ایجاد ناامیدی برای انتخابات پیش رو را دارد، ابراز داشت: این موضوع را نمی‌توان منکر شد که درگیر یک جنگ اقتصادی هستیم اما قهر با صندوق انتخابات به معنای تضعیف پایه‌های قدرت ملی است.

وی ضمن اشاره به عضویت دائم ایران در صندوق بریکس گفت: با پیشنهاد جمهوری اسلامی و همکاری دیگرها کشور موضوع حذف دلار از معاملات جهانی مطرح شد و امیدواریم این موضوع با پیگیری‌های صورت گرفته محقق شود.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه کار دشمن تزریق ناامیدی است، تصریح کرد: امیدواریم مسئولان با همت خود بتوانند اثرات شوم جنگ اقتصادی دشمن را بیش از گذشته خنثی و مهار کنند و تدابیر رهبری عزیز را در این عرصه اجرایی کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر