چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۴۸۵۵
جمعه ۰۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۹

فکرشهر: امام جمعه کنگان گفت: انتظار مردم شهرستان کنگان این است که افتتاح فاز ۱۱ پارس جنوبی در این شهرستان و همراه با دیدار مردمی رئیس جمهور باشد.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام محمود محمودی در نماز جمعه کنگان با اشاره به مراسم افتتاح فاز ۱۱ پارس جنوبی در هفته آینده اظهار داشت: با توجه به اینکه فاز ۱۱ در شهرستان کنگان قرار دارد مردم و مسئولان توقع دارند مراسم افتتاح این فاز در شهرستان همراه با دیدار مردمی با ریاست جمهوری باشد تا مردم شیرینی افتتاح این پروژه را بیشتر درک کنند.

وی افزود: افتتاح فاز ۱۱ پارس جنوبی در کنگان در مکانی خارج از این شهرستان خلاف توقع و انتظار مردم است.

خطیب جمعه عنوان داشت: افتتاح و بهره برداری آخرین و مهمترین فاز پارس جنوبی توسط متخصصان و نخبگان توانمند ایرانی که نمونه بارز خودباوری و تکیه بر توان داخلی است در شرایطی محقق می‌شود که این فاز بارها توسط شرکت‌های چینی و فرانسوی دست به دست و به جایی نرسید.

محمودی با گرامیداشت هفته دولت گفت: هفته دولت تداعی کننده نام ماندگار دولتمردان شهید رجایی و باهنر است.

وی با تشکر از اقدامات و تلاش‌های دولت مردمی ایران قوی در ۲ سال گذشته بویژه در حوزه دینی و خدمت رسانی صادقانه به مردم به رغم همه مشکلات و محدودیت‌ها اظهار کرد: مدال انقلابی گری، افتخار تبعیت از ولایت فقیه و مردمی بودن از ویژگی‌های دولت سیزدهم است.

ضرورت بیان خدمات نظام

امام جمعه کنگان به ضرورت بیان خدمات نظام دینی در طول سال از جمله هفته دولت اشاره و با قدردانی از نماینده دولت در شهرستان کنگان عنوان کرد: هفته دولت فرصتی مغتنم برای بیان صادقانه خدمات نظام توسط دولتمردان است.

محمودی به فلسفه مسئولیت و کار دولت‌ها در اندیشه امام امت و خلف صالح ایشان اشاره و گفت: دولت‌های نظام بایستی نسبت به اقشار ضعیف جامعه و رسیدگی به مناطق آسیب پذیر و کم برخوردار اهتمام جدی ورزند.

وی دفاع از مستضعفین و خدمت به مردم را دو رکن علمی و عملی دولتمردان شهید عنوان و با تبیین فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب در خصوص خدمت رسانی به قشرهای مستضعف و محروم جامعه و اجتناب دولتمردان از کارهایی که زمینه ساز جدایی مردم از آنها می‌شود اشاره و تاکید کرد: بی توجهی مسئولان به خواسته‌های مردم و دنبال مادیات و تجملات رفتن نه‌تنها موجب رویگردانی مردم بلکه برخی مواقع سبب ضعف ایمان آنان نیز می‌شود.

تبیین فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص نزدیک شدن به قله عزت و بشارت‌های معظم له در این زمینه، بیان درس‌هایی در خصوص قیام حسینی، تحلیلی بر سفر وزیر خارجه به عربستان و دور جدید روابط دو کشور، تشریح سفر ریاست جمهوری و عضویت رسمی ایران در بریکس و تبیین سخنان سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان از دیگر مباحث مطرح شده در خطبه دوم بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر