چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۴۹۳۴
يکشنبه ۰۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۶

فکرشهر: مدیر خدمات حمایتی کشاورزی استان بوشهر گفت: طی سال گذشته تولید کود فسفاته ۱۱۴ درصد و کود پتاسه ۸۵ درصد رشد داشته است.

به گزارش فکرشهر از مهر، خسرو عمرانی عصر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کودهای شیمیایی، زیستی و آلی از مهم‌ترین نهاده‌های کشاورزی برای توسعه پایدار بخش کشاورزی و تأمین اهمیت غذایی کشور است.

وی با اشاره به نقش کودها در تولیدات محصولات کشاورزی و بویژه گندم خاطرنشان کرد: استان بوشهر در تولید کود فسفاته دارای جایگاه مهمی در کشور بوده و در سال گذشته توانسته ۳۷ هزار تن تولید در سطح کشور توزیع کند.

مدیر خدمات حمایتی کشاورزی استان بوشهر اضافه کرد: در سال جاری نیز برنامه تولید ۵۶ هزار تن کود فسفاته در سطح استان بوشهر را در دستور کار داریم.

وی افزود: در سال گذشته برنامه تأمین و توزیع کودهای شیمیایی یارانه‌ای در سطح استان بوشهر ۲۷ هزار و ۳۰۰ تن بوده که در مقایسه به سال ۱۴۰۰ دارای رشد ۵۴ درصدی است.

عمرانی گفت: برنامه تأمین، تدارک و توزیع کودهای شیمیایی یارانه‌ای در سطح کشور نیز در سال ۱۴۰۱ به میزان ۱.۳ میلیون تن بوده که در مقایسه با سال ۱۴۰۰ دارای رشد ۳۰ درصدی است.

وی افزود: در سال ۱۴۰۲ نیز برنامه تأمین و توزیع ۲.۳ میلیون تن انواع کودهای شیمیایی یارانه‌ای در حال انجام است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان بوشهر استان بوشهر تصریح کرد: این استان به عنوان قطب اصلی تولید و توزیع کود ازته در کشور بوده که دارای سهم حدود ۴۰ درصدی با میزان ۹۱۰ هزار تن است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور مسئول طرح خودکفایی تولید کودهای شیمیایی است در تولید کود ازته به خودکفایی رسید.

عمرانی یادآور شد: تولید کود فسفاته با ۱۱۴ درصد رشد و پتاسه با ۸۵ درصد رشد در مقایسه با سال گذشته همراه شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر