چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۵۱۶۴
جمعه ۱۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۰

فکرشهر: آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل با بیان اینکه احیای توافق صادرات غلات باید با ثبات باشد، گفت: پیشنهاداتی را به روسیه برای احیای این توافق ارائه کرده ایم که به تسهیل صادرات مواد غذایی و کودهای شیمیایی روسیه به بازارهای جهانی کمک کند.

به گزارش فکرشهر ار ایرنا، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل روز پنجشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران در نیویورک در خصوص توافق غلات و اظهارات سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه افزود: ما مجموعه ای از پیشنهادات بسیار خوب درباره ابتکار غلات دریای سیاه ارائه کرده ایم.

وی اضافه کرد: طرح ابتکار غلات دریای سیاه ( موسوم به صادرات غلات اوکراین) سهم بسیار مهمی در نزدیک کردن ما به هدف امنیت غذایی داشته است. این طرح به کاهش قیمت غذا و دسترسی کشورهای فقیر به غذا کمک کرده است.

گوترش تصریح کرد: احیای ابتکار صادرات غلات دریای سیاه بسیار مهم است. اما احیای این طرح باید با ثبات باشد ما نمی توانیم با توقف های مکرر مواجه باشیم. اگر ما با جدیت کار کنیم می توانیم به یک راه حل خوب برای همه از جمله مردم اوکراین، روسیه و جهان دست یابیم.

دبیرکل سازمان در پاسخ به سوالی در خصوص احتمال پایان جنگ‌ اوکراین در آینده نزدیک گفت: اگر بگویم ما در آینده نزدیک شانس صلح در اوکراین داریم دروغ گفته ام. متاسفانه ما در این مرحله نیستیم. اما انجام اقدامات برای کاهش عواقب منفی این جنگ و همه جنگ ها بسیار اهمیت دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر