چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۵۱۷۲
جمعه ۱۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۵:۱۲

فکرشهر: امام جمعه موقت بوشهر گفت: با توجه به جایگاه ارزنده رئیسعلی دلواری در مبارزات ضداستعماری جنوب، رسانه‌ها باید برای معرفی این شهید والامقام بیشتر تلاش کنند.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، حجت الاسلام عبدالحسین مصلح در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر بوشهر در آستانه ۱۲ شهریور سالروز شهادت رئیسعلی دلواری عنوان کرد: رئیسعلی دلواری معتقد به مبانی اعتقادی، ولایت، امیر مومنان و امام حسین(ع) بود و از درجه ولایت‌مداری وی همین بس که وصیت کرد پیکرش در قبرستان وادی السلام نجف و در جوار امام علی(ع) دفن شود.

او ادامه داد: با توجه به نقش رئیسعلی دلواری در مبارزات ضداستعماری جنوب، رسانه‌ها به‌ویژه صدا و سیما باید بخوبی برای معرفی این شهید والامقام بکوشند.

خطیب نماز جمعه بوشهر گفت: رئیسعلی دلواری با مبارزات ضداستعماری خود افتخاری ارزشمند برای بوشهری‌ها به ارمغان آورد که در امتداد مجاهدت وی شهید نادر مهدوی سال ۱۳۶۶ در آب‌های خلیج فارس برابر آمریکایی‌ها حماسه‌ آفرید.

مصلح همچنین با اشاره به صحبت‌های رهبر معظم انقلاب در دیدار با رئیس جمهور و اعضای هیات دولت، عنوان کرد: جلب رضایت پروردگار و خدمت شایسته به مردم دو ویژگی برجسته شهیدان رجایی و باهنر بود و باید نام نیک این شهیدان رمز تمام فعالیت‌ها در نظام جمهوری اسلامی باشد.

او افزود: راه‌اندازی چند هزار کارگاه غیرفعال، افزایش میزان سرمایه‌گذاری، حمایت از تولید و ارائه خدمات در حوزه‌های مختلف از دستاورد‌های مهم دولت سیزدهم است که منجر شد تا رهبر معظم انقلاب از دولت حمایت و تمجید کند.

امام جمعه موقت بوشهر همچنین با گرامیداشت روز بانکداری اسلامی، ادامه داد: قوانین بانکی باید با متون دینی تطبیق داده شود تا بانکداری اسلامی به معنی واقعی بروز پیدا کند.

مصلح با بزرگداشت روز تعاون و مشارکت بر استفاده از ظرفیت تعاونی‌ها در رشد تولید تاکید کرد.

وی همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان، دهم شهریور روز پدافند هوایی قرارگاه خاتم الانبیاء را گرامی داشت.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر