چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۵۲۳۴
شنبه ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۴

فکرشهر: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: از رئیس جمهور یاد گرفتیم قول غیرعملی به مردم ندهیم و متناسب با واقعیت‌ها با مردم صحبت کنیم.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، محمدمهدی اسماعیلی بعدازظهر امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر گفت: کشور در حوزه فرهنگی وضعیت نامطلوبی به ارث برده بود و رهبر همواره از کلید واژه‌های شبیخون فرهنگی، ناتوی فرهنگی و آسیب فرهنگی نام برده اند که این نشان می‌دهد زمین نخست درگیری ایران با دشمن در حوزه فرهنگی است.
 
او افزود: از شکل گیری انقلاب اسلامی تاکنون همچنان جنگ تاریخی علیه کشور تداوم داشته و انقلاب اسلامی ایران، انقلاب فرهنگی و مقاومت فرهنگی بوده و رهبران آن نیز همواره رهبر فرهنگی بودند.
 
رئیس شورای فرهنگ عمومی کشور ادامه داد: آنچه چیزی که در مدیریت فرهنگی کشور رخ داده شکاف جدی با اندیشه امام راحل و و فرمایش‌های رهبر معظم انقلاب وجود دارد.
 
اسماعیلی ادامه داد: در حوزه فرهنگ غربی‌ها برای افراد تابع خود این طور تجویز می‌کنند که مدیر اجرایی نباید در حوزه فرهنگی دخالت کند.
 
او در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: استان بوشهر در ۲ سال گذشته با مدیریت استانداری جهادی روند رو به جلو و مسیر پیشرفت را در پیش گرفته است در این راستا از تمام مسئولان و اصحاب رسانه کمال قدردانی و تشکر را داریم.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: امیدواریم عقب ماندگی‌های سال‌های گذشته در حوزه فرهنگ و هنر استان بوشهر به خوبی جبران شود.
 
اسماعیلی عنوان کرد: در دولت سیزدهم هر وقت نیاز به حضور و دخالت رئیس جمهور باشد، آقای رئیسی با حضور به موقع تصمیم‌های بسیار خوبی لحاظ کرده است.
 
وی ادامه داد: امروز در ۱۲۴ اقدام اجرایی که ابتدای دولت رسمی اعلام شد ۹۰ درصد پیشرفت کار داشتیم.
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: استان بوشهر روز‌های پرشکوهی برای تاریخ ایران رقم زده و این آمادگی وجود دارد تا برای ساخت کتابخانه و تالار مرکزی بوشهر کار با شتاب بسیار خوبی پیش برود.
 
 او افزود: از رئیس جمهور یاد گرفتیم قولی غیرعملی به مردم ندهیم و متناسب با واقعیت‌ها با مردم صحبت کنیم.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در مدیریت فرهنگی سال ۱۴۰۲ با مجموع مصوباتی که صورت گرفته، حوزه فرهنگی باید به دو بازه زمانی قبل و بعد از سال ۱۴۰۲ تقسیم بندی شود.
 
بوشهر در خط مقدم دفاع از هویت‌ ملی و دینی 
 
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر نیز در نشست شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر گفت: فرهنگ استان بوشهر از آغاز تمدن این استان براساس دیانت، بصیرت و بیداری در برابر تهاجم بیگانگان بوده و استان بوشهر همیشه در خط مقدم دفاع از ایران در هویت‌های ملی و دینی بوده است.
 
آیت اله غلامعلی صفایی بوشهری افزود: حوزه فرهنگی استان بوشهر از سال ۱۳۸۹ دارای یک اطلس و نقشه جامع فرهنگی و در یک ساختار مشخص تمام استان آمایش محیطی شد.
 
او ادامه داد: سند چشم‌انداز فرهنگی استان و همچنین سند راهبردی تدوین شده و سند دانش بنیان و فرهنگی استان به عنوان الگو در شورای انقلاب فرهنگی مطرح شده است.
 
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: مایه افتخار استان بوشهر است که ضریب تخمینی هفت آسیب فرهنگی موجود و محتمل از ۸۵ درصد به ۵ درصد کاهش یافته است.
 
صفایی بوشهری افزود: با عملکرد خوب استان بوشهر، شورای فرهنگی استان در چندین سال به عنوان شورای فرهنگ عمومی ممتاز در کشور مطرح شد.
 
او ادامه داد: شرایط فرهنگی در استان با حوزه زیرساخت و با حمایت رئیس جمهور تحول بسیار خوبی پیدا کرده و طرح‌های ارزشمندی در این زمینه محقق شده است.
 
امام جمعه بوشهر عنوان کرد: فضای استان بوشهر در وحدت عالی است و همه در راستای اندیشه‌های ارزشمند رهبر معظم انقلاب حرکت می‌کنند.
 
نیاز به اختصاص اعتبار در حوزه زیرساخت‌های فرهنگی بوشهر 
 
صفایی بوشهری افزود: در دوره‌های قبلی به زیرساخت‌های فرهنگی مانند کتابخانه، اسناد ملی و سالن‌های مورد نیاز توجه خوبی نشده که باید اعتبار ویژه‌ای در تخصیص اعتبارات زیرساختی لحاظ شود.
 
وی گفت: در زمینه حمایت از هنرمندان، محققان و پژوهشگران در عرصه استانی و ملی هم صندوقی برای حمایت راه اندازی شده و باید حمایت لازم صورت گیرد.
 
امام جمعه بوشهر بیان کرد: باید از نویسندگان، کانون‌ها و موسسه‌های فرهنگی و همچنین از طرح ساخت مجتمع بزرگ قرآنی استان بوشهر حمایت شود.
 
وی افزود: استان بوشهر مرکز اتحادیه حوزه خلیج فارس در حوزه آموزش عالی قرار داده شده و در حوزه هنری و قرآنی نیز ظرفیت لازم وجود دارد.
 
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: در استان بوشهر حماسه‌ای از پیروزی زنان بر قشون انگلیس داریم که شایسته است در تقویم رسمی کشور به نام سالروز مبارزه زنان استعمار نام‌گذاری شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر