پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار ورزش
فکرشهر: ليندا يکي از سه دختر يک بازرگان موفق ارمني به نام «هاگوپ گابريليان» است که در ايران به دنيا آمده. بلاتر پيش‌تر سه بار ازدواج کرده است. او از ازدواج نخست با ليليان باينر، تنها يک بچه دارد. ازدواج دوم او با کيسر باربارا، دختر دبير کل سابق فيفا بود که تا زمان درگذشت تراژيک او در سال 1999 دوام آورد. آخرين بار هم با گرازيلا بيانکا ازدواج کرد که در سال 2002 از او جدا شد.
کد خبر: ۱۴۷۶۱
جمعه ۲۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۰

فکرشهر: ليندا يکي از سه دختر يک بازرگان موفق ارمني به نام «هاگوپ گابريليان» است که در ايران به دنيا آمده. بلاتر پيش‌تر سه بار ازدواج کرده است. او از ازدواج نخست با ليليان باينر، تنها يک بچه دارد. ازدواج دوم او با کيسر باربارا، دختر دبير کل سابق فيفا بود که تا زمان درگذشت تراژيک او در سال 1999 دوام آورد. آخرين بار هم با گرازيلا بيانکا ازدواج کرد که در سال 2002 از او جدا شد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، زندگي شخصي رييس فيفا طي ماه هاي اخير دستخوش تحول و سقوط هولناکي شده است. کسي که ابتداي همين تابستان دوره جديد رياستش در فيفا را بعد از پيروزي در انتخابات دو مرحله اي فدراسيون جهاني جشن گرفت، ناگهان در چاله مافيايي که خودش کنده بود افتاد و با ورود اف بي آي به پرونده حتي تحت بازجويي قرار گرفت! رسانه هاي اروپايي مي گويند تا وقتي بلاتر با يک زن بنام ليندا باراس آشنا نشده بود، چنين رويه اي نداشت و فيفاي تحت مديريت او، نهادي محکم و پاک بود.

\n\n

نکته بارز زندگي اين پيرمرد هوسران سوييسي که سال گذشته به ايران هم آمد،همسر ايراني‌اش است. کسي که گفته مي شود پشت پرده همه اقدامات باندبازانه و پيچيده بلاتر محسوب مي شود. تماشاگران امروز در گزارشي که با القاب فاسد، پول‌پرست، دروغ‌گو، خسيس و هرزه درباره وصف بلاتر آغاز مي شود به روابط زندگي خصوصي سپ بلاتر پرداخته است. همه آنچه بايد درباره ليندا باراس، همسر ايراني سپ بلاتر بدانيد در گزارش زير آمده است. ادامه گزارش را بخوانيد: فاسد، پول‌پرست، دروغ‌گو، خسيس و هرزه ! اينها اتهامات يک سياست‌مدار زنداني در شرق اروپا نيست. سپ بلاتر در سال‌هاي اخير، از پيرمرد نسبتاً کم‌حاشيه رأس فيفا تبديل به يک چهره پرسروصداي رسانه‌اي شده است. 

\n\n

چهره‌اي که نشان داده مشکلي با حاشيه‌ها ندارد و از آن‌ فرار نمي‌کند. فساد گسترده فيفا، باعث شد رسانه‌ها روي زندگي شخصي اين پيرمرد 79 ساله هم بيشتر زوم کنند و زواياي بيشتري از شخصيت عجيب او به دنيا معرفي شود. رابطه بلاتر با ليندا باراس، همسر جديدش که مليتي ايراني دارد خوراک خوبي براي رسانه‌هاي مخالف بلاتر بود. رابطه‌اي پيچيده که زياد با عرف سوئيس هم سازگاري ندارد. فقط 24 ساعت بعد از يورش اف ‌بي ‌آي به هتل محل اقامت اعضاي فيفا و دستگيري چند نفر از نزديک‌ترين همکاران بلاتر، رئيس فيفا خيلي خونسرد با زني که حداقل سه دهه از او کوچکتر بود و قد بلندتري هم داشت، در پنجمين کنگره فيفا شرکت کرد. رابطه بلاتر و ليندا حالا علني‌تر از گذشته شده است. در دو سال گذشته، ليندا از همراهي در جت‌هاي شخصي گرفته تا مراسم شام و هتل‌هاي پر رزق و برق بلاتر را همراهي کرده و يکي از همراهان رئيس فيفا در زندگي لوکس اما همراه با خساست او بوده است.

\n\n

عکسهای پلاتر و همسر ایرانیش

\n\n

آشنايي بلاتر و ليندا
\nبلاتر و ليندا، فوريه 2008 در يک مراسم خيريه با هم آشنا شدند. بلاتر که به تازگي از يک رابطه خلاص شده بود به عنوان مهمان افتخاري در مراسم سالانه بنياد خيريه «شب برفي» حضور پيدا کرد. بنيادي که باراس رياست آن را بر‌عهده داشت. ليندا در ملاقات آن شب، تأثير خوبي روي بلاتر گذاشت و آنها ساعات خوبي را در آن مراسم گذراندند. در آن زمان، ليندا هنوز همسر کريستين بود. کريستين يکي از اعضاي بانفوذ در سوئيس و صاحب بسياري از املاک و مستغلات خاندانش به‌شمار مي‌آمد. او با شراکت پدرش گاستون، کسب و کار موفقي دارد.

\n\n

 گاستون به دليل نقش کليدي‌اش در سوئيس و ساخت زمين‌هاي ورزشي گلف، به نام «آقاي گلف» مشهور است. برادر او، فرانسوا، يک ديپلمات مشهور به حساب مي‌آيد و پس از يک تور در نيويورک، به تازگي براي دومين‌بار به عنوان سفير سوئيس در لبنان برگزيده شده است. پس از اينکه ازدواج کريستين و ليندا از هم پاشيد، دوستي او با بلاتر جدي و جدي‌تر شد، موضوعي که اوايل به نظر مي‌رسيد کريستين با آن مشکلي نداشته باشد. گاستون، پدر او درباره اين موقعيت يک‌بار در سال گذشته صحبت کرد و گفت: «ليندا کاري را انجام مي‌دهد که دلش مي‌خواهد». کاترين، مادر ليندا هم علاقه‌اي به اظهار‌نظر درباره جدايي دخترش از کريستين و رابطه او با بلاتر ندارد.

\n\n

لينداي ايراني، بلاتر سوئيسي
\nليندا يکي از سه دختر يک بازرگان موفق ارمني به نام «هاگوپ گابريليان» است که در ايران به دنيا آمده. آنها سال‌هاي ميانه دهه 1970 ايران را به مقصد ژنو ترک کردند. پدر ليندا سال 2005 از دنيا رفت و در مراسم خاکسپاري‌اش، به دليل سخاوتمندي‌اش در کمک به کليساها و جامعه‌هاي ارمني ستوده شد. اما در سوي ديگر، بلاتر که در سال 1936 به دنيا آمده، يکي از چهار فرزند يک خانواده فقير سوئيسي است که کارشان ميوه‌فروشي بود. او در دوران تحصيل، شاگرد ممتازي به‌شمار مي‌آمد و تحصيلات دانشگاهي را در لوزان گذراند.

\n\n

 بلاتر در دهه شصت به عنوان يک کلنل، دوران خدمت را سپري کرد و سه هزار سرباز را در اختيار داشت. جايي که بسياري باور دارند ذات بي‌رحم شخصيت او را شکل داد و سرانجام او را به بالاترين جايگاه در هرم فيفا رساند. نويسنده کتاب زندگي‌نامه او با نام «سپ: پادشاه دنياي فوتبال»، برونو افنترانگر مي‌گويد: «اگر او تنها يک نکته در ارتش ياد گرفته باشد، اين است که هميشه گوش به زنگ باشد، بيست و چهار ساعت شبانه‌روز حواسش را جمع کند و همواره مراقب همه چيز بماند».

\n\n

پنج نکته کوتاه درباره ليندا و بلاتر
\nبه‌رغم همه اتهام‌ها عليه فيفا، بلاتر و باراس با لبخند در کنگره فيفا شرکت کردند. در جايي که انتظار مي‌رفت بلاتر عنوانش را در اين سازمان قدرتمند باز هم حفظ کند. اين موضوع، بر خلاف دستگيري‌هاي اخير چند تن از نزديک‌ترين همکاران او به اتهام فساد بود. به نظر نمي‌رسيد بلاتر به اين رخداد اهميتي بدهد و او در کنار همسر جديد و بلندقامت‌ترش، با اعتمادبه‌نفس راه مي‌رفت. هر دو نفر اهل سوئيس هستند.

\n\n

خواهرزاده بلاتر آنها را به يکديگر معرفي کرد. يکي از رسانه‌هاي عامه‌پسند سوئيس به نام بليک گزارش داده که بلاتر در رويدادي خيريه در سال 2008 که باراس آن را ترتيب داده بود، شرکت کرد. برادر شوهر باراس، فرانسوا اين بنياد را تأسيس کرده است. ليندا تا سال 2014 رياست اين بنياد را بر‌عهده داشت. باراس، دوست خواهر‌‌زاده بلاتر است. هنگامي که اخبار رابطه ليندا و بلاتر منتشر شد، شوهر او، همچنان به فکر حفظ زندگي زناشويي‌شان بود. کريستين در سال 2014 به بليک گفته بود: «من در اين باره اطلاعي ندارم و هنوز ليندا را به عنوان همسرم مي‌دانم». کريستين يک ميليونر و در زمينه املاک در حال فعاليت است. او و ليندا دو دختر دارند. بعد از مدتي، او در گفت‌وگو با رسانه‌هاي انگليسي، ليندا را «يک همسر و مادر کامل براي دخترانش» توصيف کرد.

\n\n

ليندا در توييتر طرفداران زيادي پيدا کرده است. درست پس از انتشار تصاوير او و بلاتر در مراسم توپ طلاي سال گذشته، حساب کاربري ليندا در توييتر توجه بسياري از کاربران اين شبکه اجتماعي را به خود جلب کرد.

\n\n

بلاتر پيش‌تر سه بار ازدواج کرده است. او از ازدواج نخست با ليليان باينر، تنها يک بچه دارد. ازدواج دوم او با کيسر باربارا، دختر دبير کل سابق فيفا بود که تا زمان درگذشت تراژيک او در سال 1999 دوام آورد. آخرين بار هم با گرازيلا بيانکا ازدواج کرد که در سال 2002 از او جدا شد.

\n\n

سفر به ايران؟
\nبعد از انتشار هويت ايراني ليندا باراس، چند بار بحث سفر او به ايران مطرح شد. بلاتر با فدراسيون فوتبال ايران رابطه خوبي دارد و گفته مي‌شد باراس در سفر بلاتر به ايران او را همراهي خواهد کرد. با اين وجود، حاشيه‌هاي زندگي شخصي بلاتر و رابطه او با ليندا باعث شد فعلا دو طرف علاقه‌اي به ايجاد حاشيه‌هاي جديد نشان ندهند. ليندا که در اکثر سفرهاي بلاتر او را همراهي مي‌کند غايب بزرگ سفر او به ايران بود. با وجودي اينکه سفر ليندا به ايران هيچوقت عملي نشد،‌ بعضي رسانه‌هاي محافظه کار نوشتند همسر ايراني بلاتر نقش مهمي در سفر او به ايران داشته اما بخاطر بعضي قوانين و حاشيه‌ها ترجيح داده رئيس فيفا را در سفر به زادگاهش همراهي نکند.
\nمنبع: تابناک

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر