پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: کلینیک دندانپزشکی تخصصی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر که مسئولان وقت این دانشگاه در زمان افتتاح آن را به عنوان بزرگترین مرکز دندانپزشکی جنوب کشور معرفی کردند، هم اینک فقط خدماتی در حد معاینه، عکسبرداری و دندان کشیدن به بیماران ارایه می کند.
کد خبر: ۱۵۴۴
سه‌شنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۲:۱۱

فکرشهر: کلینیک دندانپزشکی تخصصی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر که مسئولان وقت این دانشگاه در زمان افتتاح آن را به عنوان بزرگترین مرکز دندانپزشکی جنوب کشور معرفی کردند، هم اینک فقط خدماتی در حد معاینه، عکسبرداری و دندان کشیدن به بیماران ارایه می کند.

به گزارش فکرشهر، این مرکز که خرداد پارسال توسط رحیمی معاون اول دولت دهم افتتاح شد، بارقه ای از امید را در دل مردمی که از گرانی خدمات دندانپزشکی به ستوه آمده بودند، ایجاد کرد.

هرچند این مرکز پس از افتتاح تعطیل شد و سپس با پیگیری رسانه ها و بعد از دو ماه بازگشایی شد، فقط کار در آن به نوبت دهی خلاصه می شد تا اینکه سرانجام ارایه خدمات دندانپزشکی در این مرکز از سرگرفته شد که البته عمر این خدمات دهی نیز به یک سال قد نداد.

به نوشته ایرنا، در سال جدید هم استانی هایی که برای دریافت خدمات تخصصی از این مرکز دولتی و گریز ازهزینه های هنگفت مطب های خصوصی روانه آنجا شده بودند، با پاسخ منفی این مرکز مواجه شدند.

یکی از شهروندان بوشهری گفت: روز گذشته برای عصب کشی به مرکز تخصصی دندانپزشکی بوشهر وابسته به دانشگاه علوم پزشکی مراجعه کردم اما مسئولان گفتند که فقط در این مرکز کشیدن دندان، معاینه و عکسبرداری آنهم توسط دانشجویان انجام می شود.

سید مجتبی موسوی افزود: پس از ناامیدی به اجبار به یکی از دندانپزشکان بخش خصوصی مراجعه کردم اما برای عصب کشی هر دندان چهار میلیون و500 هزار ریال باید پرداخت می کردم.

وی با بیان این که هزینه ویزیت و گرفتن عکس نیز به این رقم باید افزوده شود افزود: تعرفه دندانپزشکی در مطب ها و کلینیک های خصوصی نیز یکسان نیست طوری که بین 100 تا 150 هزارتومان تفاوت دارد.

موسوی اضافه کرد: برای عصب کشی و پر کردن سه دندانم باید 20 میلیون ریال پرداخت کنم که اگر این خدمات در مرکز دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ارایه می شد، کمتر از پنج میلیون ریال هزینه داشت.

یکی دیگر از شهروندان بوشهری گفت: هزینه روکش دندان توسط بخش خصوصی بین 300 تا 500 هزارتومان در بوشهر است که برای عصب کشی، پرکردن و روکش یک دندان حدود یک میلیون تومان باید هزینه شود.

فاطمه عاشوری افزود: بالا بودن هزینه های دریافت خدمات دندانپزشکی در استان بوشهر باعث شده تا بسیاری از خانواده ها به جای ترمیم و حفظ دندان های خود، آنها را از ریشه بکشند.

وی گفت:هرچند فاکتور پرداخت هزینه به بیماران دارای بیمه تکمیلی داده می شود اما رقمی که بیمه های تکمیلی برای دندانپزشکی می پذیرند، کمتر از یک چهارم هزینه پرداختی به پزشکان است.

روشن رسولی بیماری که از سوی کمیته امداد دشتستان به این مرکز معرفی شده بود گفت: خدمات تخصصی در درمانگاه های دولتی شهرستان ها انجام نمی شود و بناچار به این مرکز مراجعه کرده ام.

احمد خوش صوت دیگر مراجعه کننده به کلینیک تخصصی دندانپزشکی بوشهر نیز گفت: این مرکز فقط با بیمه تامین اجتماعی طرف قرارداد است که این امر برای شاغلان دیگر دستگاه ها که ماهانه مبالغ هنگفتی بابت بیمه پرداخت می کنند، مشکل ساز شده است.

دیگر شهروند بوشهری اما با رضایت مندی از ارایه خدمات دندانپزشکی مرکز وابسته به دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: سال گذشته برای عصب کشی و پرکردن دندان به این مرکز مراجعه کرده ام و تاکنون چهار جلسه روی دندانم کار شده است.

مونا ندومی افزود: تعرفه ارایه خدمات دندانپزشکی در مرکز تخصصی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر قابل مقایسه با بخش خصوصی نیست که باتوجه به مشکلات اقتصادی خانواده ها فراهم شدن زمینه استمرار این نوع خدمات در مراکز دولتی گامی مثبت در کاهش هزینه های درمان است.

http://media.irna.ir/1392/13920307/80675443/80675443-4144150.jpg

مسوول فنی کلینک دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر هم گفت: این کلینیک قابلیت ارایه خدمات جراحی فک و صورت، اورتودنسی، جراحی لثه، درمان ریشه، ترمیمی و زیبایی دندان، پروتزهای دندانی ثابت و متحرک، ایمپلنت (کاشت دندان) دندانپزشکی کودکان، رادیولوژی و تشخیص بیماری های دهان و دندان با تعرفه دولتی را دارد.

دکتر محمد آخوند زاده افزود: همه خدمات یادشده تا پایان سال گذشته دراین مرکز ارایه می شد و در سال جدید به دلیل برخی مسایل فقط در نوبت صبح خدمات آموزشی در قالب کشیدن دندان، معاینه و رادیولوژی انجام می شود و خدمات تخصصی نوبت عصر در این مرکز تعطیل شده است.

به گفته وی دانشجویان دانشکده دندانپزشکی صبح ها در برخی رشته ها در کنار بر آموزش به ارایه خدمات در این مرکز به بیماران می پردازند.

آخوندزاده اضافه کرد: تهیه مواد دندانپزشکی و سیاست گذاری تعرفه ای و تفکیک حسابداری بخش دانشجویی و تخصصی علت تعطیلی نوبت عصر این مرکز دندانپزشکی است.

وی گفت: باتوجه به گران بودن قیمت تامین مواد و تجهیزات دندانپزشکی و تازه تاسیس بودن دانشکده دندانپزشکی بوشهر برای ارایه خدمات درمانی بیشتر به بیماران نیازمند حمایت مالی از وزارتخانه است. /ص

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر