چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر از کشف 5500 کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان بوشهر در سال 93 و نیمه نخست سال 94 خبر داد.\n\nبه گزارش فکرشهر، ارسطو ترکمان‌منش شامگاه چهارشنبه در همایش پیشگیری از مواد مخدر با رویکرد اجتماعی در دشتی اسماعیل‌خانی آبپخش اظهار داشت: اعتیاد بزرگترین شوک هزاره سوم است و بیش از 170 کشور با این معضل اجتماعی مواجه هستند.
کد خبر: ۱۵۴۷۷
پنجشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۸

فکرشهر: دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر از کشف 5500 کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان بوشهر در سال 93 و نیمه نخست سال 94 خبر داد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، ارسطو ترکمان‌منش شامگاه چهارشنبه در همایش پیشگیری از مواد مخدر با رویکرد اجتماعی در دشتی اسماعیل‌خانی آبپخش اظهار داشت: اعتیاد بزرگترین شوک هزاره سوم است و بیش از 170 کشور با این معضل اجتماعی مواجه هستند.

\n\n

وی افزود: بر اساس آخرین آمار سازمان ملل 250 میلیون نفر در سراسر جهان مصرف مواد مخدر را تجربه کرده‌اند و سالانه 200 هزار نفر در سراسر جهان بر اثر سوء مصرف مواد مخدر جان خود را از دست می‌دهند.

\n\n

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر خاطرنشان کرد: در کشور ما هرساله سه هزار نفر جان خود را بر اثر سوء مصرف مواد مخدر از دست می‌دهند و این به‌ معنای فوت روزانه هشت ایرانی به‌دلیل سوء مصرف مواد مخدر است.

\n\n

ترکمان‌منش بیان داشت: در گستره جهانی 26 میلیون نفر در وضعیت حاد اعتیاد قرار دارند که 13 میلیون نفر از ایشان مصرف تزریقی مواد مخدر را تجربه کرده‌اند.

\n\n

وی با اشاره به آمار اشتغال کاذب مواد مخدر در سطح جهانی، اضافه کرد: بر اثر تقاضا برای مصرف مواد مخدر در سراسر جهان 10 میلیون نفر از طریق مافیا به مشاغل کاذب دست یافته‌اند.

\n\n

چرخه اقتصادی 1600 میلیارد دلاری مواد مخدر در جهان

\n\n

این مسئول اذعان داشت: امروز مواد مخدر در کنار صنعت نفت، توریسم و فروش اسلحه یکی از پردرآمدترین درآمدهای جهانی محسوب می‌شود.

\n\n

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر عنوان کرد: سوداگران مواد مخدر در سطح جهانی سالانه 500 تا 600 میلیارد دلار سود خالص دارند و این سود از گردش 1500 تا 1600 میلیارد دلاری حاصل شده است.

\n\n

ترکمان‌منش در ارتباط با سهم ایران از درآمد حاصل از قاچاق و فروش مواد مخدر، ابراز داشت: سهم اقتصادی قاچاق مواد مخدر در ایران سه میلیارد دلار است.

\n\n

وی اضافه کرد: دارابودن هزار و 900 کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان که تولید کننده 70 درصد تریاک جهان است، از مسائلی است که سبب ورود مواد مخدر از طریق سودجویان به کشور شده است.

\n\n

افزایش 104 درصدی کشفیات مواد مخدر در استان بوشهر

\n\n

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر گفت: در کشور ایران یک میلیون و 325 هزار معتاد رسمی وجود دارد که با احتساب جمعیت خانواده آنها قریب به شش میلیون ایرانی با معضل اجتماعی اعتیاد درگیر هستند.

\n\n

ترکمان‌منش اظهار داشت: در سال 93 و شش ماهه نخست سال جاری با تلاش فرماندهی انتظامی و پلیس مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر پنج هزار و 500 کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شده است.

\n\n

وی اضافه کرد: در دوره ریاست سرهنگ زرین‌کلاه در پلیس مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر کشفیات مواد مخدر استان به 104 درصد افزایش یافته است و این آمار افزایشی چشمگیر نسبت به سنوات قبل را نشان می‌دهد.

\n\n

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر اذعان داشت: با تلاش پلیس مواد مخدر استان در سال جاری 183 باند مواد مخدر متلاشی شده و چهار هزار و 414 نفر از مجرمین مربوط به مواد مخدر استان دستگیر شده‌اند.

\n\n

ترکمان‌منش عنوان کرد: ارائه خدمات آموزشی برای مبارزه با معضل اعتیاد از رویکردهایی است که ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور به آن توجه دارد.

\n\n

وی افزود: ارائه خدمات به 2.5 میلیون نفر از خانواده معتادین، 2.4 میلیون نفر از دانش‌آموزان و دانشجویان و 836 هزار نفر در کارگاه‌ها و اقشار کارگری از اقداماتی است که شاهد آن بوده‌ایم.

\n\n

برگزاری 117 کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد در استان بوشهر

\n\n

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر گفت: در استان بوشهر 117 کارگاه آموزشی، 13 همایش و 34 نمایشگاه از اقداماتی است که در ماه‌های اخیر در استان بوشهر شاهد آن بوده‌ایم.

\n\n

ترکمان‌منش بیان داشت: قریب به 24 هزار نفر از خانواده معتادین، 37 هزار نفر از دانش‌آموزان و دانشجویان و بالغ بر سه هزار و 700 نفر در محیط‌‍‌های کارگری از خدمات آموزشی و پیشگیری از اعتیاد شورای مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر بهره‌مند می‌شوند.

\n\n

وی افزود: بیش از 25 هزار نفر از اهالی استان بوشهر از خدمات ستاد اجتماع‌محور بهزیستی استان بوشهر در زمینه مبارزه با مواد مخدر بهره‌مند می‌شوند.

\n\n

ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارت‌های زندگی به معتادان پاک شده

\n\n

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر اذعان داشت: ارائه مهارت‌های زندگی و خدمات آموزش فنی و حرفه‌ای به معتادانی که بیش از یک سال از دوره پاکی و ترک اعتیاد آنها گذشته از رویکردهایی است که ستاد مبارزه با مواد مخدر به آن توجه دارد.

\n\n

ترکمان‌منش عنوان کرد: ایجاد فضای اشتغال از طریق خیرین و کارآفرینان برای افراد معتادی که از دام اعتیاد رهایی یافته‌اند از مسائلی است که ستاد مبارزه با مواد مخدر برای حفظ سلامت ایشان در دستور کار قرار داده است.

\n\n

وی افزود: پدیده اعتیاد آثار سوء اجتماعی به دنبال داشته و بر اساس اطلاعات موجود 55 درصد طلاق‌ و فروپاشی خانواده‌ها از مسائلی است که ریشه در اعتیاد دارد.

\n\n

ترکمان‌منش عنوان کرد: 24 درصد قتل‌ها، 35 درصد ناامنی و سرقت‌ها و 60 درصد ابتلا به ایدز از آثار سوء اجتماعی است که اعتیاد در جامعه ما پدید می‌آورد.

\n\n

منبع:فارس

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر