چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
موسوی نژاد: برجام باید در مجلس رد شود
فکرشهر: روحانی مشغول به حاشیه راندن فرمایشات رهبری و پیاده کردن سیاست‌های اصلاح‌طلبان در کشور است/ ما خیلی بر رفتار ظریف انتقاد داریم، اما وی پیاده‌کننده سیاست‌های روحانی است و با تغییر وزرا، رویکرد دولت روحانی تغییری نمی‌کند...
کد خبر: ۱۵۵۲۶
شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۶

فکرشهر: نماینده دشتستان در خصوص توافق هسته ای و برجام پشت جبهه پایداری را خالی نکرد و موضعی گرفت که رسایی، حسینیان، قدوسی و دیگر نمایندگان نزدیک به پایداری پیش تر ساز ان را کوک کرده بودند: «برجام باید در مجلس رد شود.»

\n\n

به گزارش فکرشهر، سید مهدی موسوی نژاد که در انتخابات ریاست جمهوری 92 ریاست ستاد سعید جلیلی در استان بوشهر را برعهده داشت و در یک پیش بینی جالب گفته بود «از جلیلی خواسته ایم به این استان سفر نداشته باشد، چون رای بالای وی تضمین شده است»، از زمان توافق هسته ای در دولت جدید به مخالفت با آن پرداخت، همانند مواضع سیاسی دیگرش که وی را در کنار طیف سیاسی شکست خورده انتخابات 92 قرار دارد، از پیگیری استیضاح نافرجام برخی وزاری دولت روحانی تا سخنگویی حامیان ممنوع التصویری رییس دولت اصلاحات در مجلس.

\n\n

وی در زمان تشکیل کمیسیون ویژه برجام در مجلس نیز هرچند عضو آن نبود، ولی با حضور در برخی از جلسات کمیسیون به طرح انتقاداتش از توافق وین پرداخت، انتقاداتی که بعضا باعث شگفتی اعضای تیم مذاکره کننده هم می شد، نظر سوالش درباره اینکه چرا در توافق وین تنها متان انگلیسی وجود داشته و متن فارسی نبوده است. عراقچی هم پاسخ داده بود که وقتی طرف های مذاکره شامل چند کشور می باشد، مذاکره و تنظیم آن به چند زبان بسیار دشوار و زمان بر است، از این رو زبان بین المللی ملاک قرار می گیرد، برخلاف زمانی که مذاکره میان ایران و یک طرف دیگر می باشد و امکان تنظیم نسخه فارسی وجود دارد.

\n\n

البته هرچند گزارش نهایی کمیسیون ویژه برجام به نوعی تنظیم شده بود که دستاورد دیپلماسی دولت تدبیر و امید را زیرسوال برد و حتی صدای اعتراض و بیانیه 5 عضو کمیسیون را هم درآورد که اعلام کردند این گزارش در بیرون از کمیسیون و مثلا توسط تیم سعید جلیلی تنظیم شده، اما تلاش های دلواپسان برای رد برجام در مجلس به نتیجه نرسید تا تاکتیک بعدی این گروه یعنی آبستراکسیون در جلسه رای نهایی به برجام و انداختن مجلس از حد نصاب مطرح شود!

\n\n

حمله به برجام، روحانی و ظریف

\n\n

نماینده دشتستان هم در اظهارنظری که در چارچوب دیدگاه های نمایندگان نزدیک به جبهه پایداری است، طی سخنانی خواستار رد برجام در مجلس شده است.

\n\n

براساس گزارشی که خبرگزاری فارس منتشر کرده، حجت‌الاسلام سید مهدی موسوی‌نژاد در نشست مسئولان و سرگروه‌های حلقه صالحین بسیج دانشجویی دانشگاه‌های دشتستان با بیان اینکه دولت روحانی هزینه‌های سنگینی بر نظام وارد کرده است افزود: روحانی به عنوان رئیس جمهور ایران با اعلام مواضع و رضایت خود از برجام پیش از تصویب در مراجع قانونی در انظار عمومی جهان کاری کرد که در صورت رد آن ممکن است اجماع جهانی علیه ایران شکل بگیرد.

\n\n

وی ادامه داد: نظر بنده بر رد کامل برجام است، چراکه خطوط قرمز نظام و خواسته رهبری را رعایت نکرده است، اما اگر مجبور شویم، آن را به صورت مشروط و اصلاح خطوط قرمز خواهیم پذیرفت.

\n\n

موسوی‌نژاد در پاسخ به سئوال یکی از دانشجویان مبنی بر چرایی عدم استیضاح وزیر امور خارجه مدعی شد: ما در جلسه‌ای که با ظریف داشتیم به او گفتم اگر ما فرض را بر این بگذاریم که هسته‌ای را نمی‌خواهیم و با فرض برداشتن تحریم‌ها، آیا ضمانتی وجود دارد که دولت‌های آمریکا و اروپایی مجدداً ما را به بهانه‌های دیگر تحریم نکنند، ظریف جواب داد که قبلاً موضوع را به جان کری وزیر خارجه آمریکا گفته‌ام و وی هیچ ضمانتی نداده است!

\n\n

وی ادامه داد: ما خیلی بر رفتار ظریف انتقاد داریم، اما وی پیاده‌کننده سیاست‌های روحانی است و با تغییر وزرا، رویکرد دولت روحانی تغییری نمی‌کند.

\n\n

موسوی‌نژاد افزود: در سال‌های گذشته مهاجرانی طی مقاله‌ای بحث عادی‌سازی رابطه با آمریکا را مطرح کرد که در مقابل، مردم و نشریات موضع انقلابی گرفتند و تقبیح کردند و طوری بود که کسی جرأت رابطه با شیطان بزرگ را نداشت، اما اکنون روحانی چنان فضایی را در جامعه به‌وجود آورده که کسی حق انتقاد ندارد.

\n\n

وی افزود: وضعیت و فضا را به گونه‌ای تغییر داده‌اند و چنان مسئله رابطه با آمریکا را عادی‌سازی کرده‌اند و مسئولان منفعل شده‌اند که وقتی در محافل، جلسات و همایش‌ها بحث رابطه با آمریکا پیش می‌آید برای هم نوشابه باز می‌کنند و فضا را به گونه‌ای کرده‌اند که غیر از رهبری، کسی موضع انقلابی نمی‌گیرد.

\n\n

این نماینده مجلس تبیین کرد: روحانی در حال عادی‌سازی و به حاشیه راندن آشکار فرمایشات رهبری و پیاده کردن سیاست‌های استراتژیست‌های اصلاح‌طلبان در کشور است.

\n\n

خلیج فارس

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر