پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: با پیگیری‌های مستمر مسئولین اجرایی استان و با همکاری مشترک میان وزارت بهداشت و سازمان انرژی اتمی کشور مرکز ید درمانی و درمان بیماران سرطانی با مواد رادیواکتیو در آستانه افتتاح قرار گرفت.\n\nبه گزارش فکرشهر و به نقل از وب دا؛ پروفسور مجید اسدی رییس مرکز تحقیقات پزشکی هسته‌ای گفت: این مرکز  با بهره‌گیری از تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری پیشرفته و به‌روز دنیا تا دو هفته دیگر به بهره‌برداری می رسد.
کد خبر: ۱۶۰۳۶
چهارشنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۲

فکرشهر: با پیگیری‌های مستمر مسئولین اجرایی استان و با همکاری مشترک میان وزارت بهداشت و سازمان انرژی اتمی کشور مرکز ید درمانی و درمان بیماران سرطانی با مواد رادیواکتیو در آستانه افتتاح قرار گرفت.

\n\n

به گزارش فکرشهر و به نقل از وب دا؛ پروفسور مجید اسدی رییس مرکز تحقیقات پزشکی هسته‌ای گفت: این مرکز  با بهره‌گیری از تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری پیشرفته و به‌روز دنیا تا دو هفته دیگر به بهره‌برداری می رسد.

\n\n

عضو شورای‌عالی انجمن قلب و عروق هسته‌ای آمریکا افزود: تعداد مراکز مشابه در کشور انگشت شمار بوده و تنها مرکز فعال جنوب کشور و با تخت محدود در بیمارستان نمازی شیراز قرار دارد.

\n\n

فلوشیپ تصویر برداری پیشرفته از دانشگاه هاروارد خاطر نشان کرد: مرکز ید درمانی و درمان با مواد رادیواکتیو استان بوشهر با مقیاس گسترده تر و تخت بیمارستانی بیشتر قابلیت همراهی با مرکز شیراز و پوشش کامل تر جنوب کشور و حتی کشورهای همسایه را نیز دارد. فلوشیپ PET-CT از دانشگاه استانفورد آمریکا افزود: مرکز تحقیقات پزشکی هسته‌ای بوشهر دومین مرکز با موافقت قطعی وزارت در نوع خود در کشور می‌باشد.

\n\n

پروفسور اسدی در رابطه با پذیرش بیماران این مرکز گفت: بیماران از هم اکنون می توانند جهت نام نویسی و تعیین نوبت به مرکز پزشکی هسته‌ای واقع در بیمارستان قلب بوشهر مراجعه کنند.   

\n\n

وی به روش‌های درمانی رایج در پزشکی هسته‌ای که در این مرکز قابل انجام است اشاره کرد و گفت: درمان سرطان‌های تیروئید با رادیو داروی ید – 131، درمان تسکین متاستاز‌های استخوانی ناشی از سرطان‌ها با رادیو دارو‌های استرانسیوم 89 و ساماریوم153، درمان تومور‌های نورواندوکرین با رادیو داروهای ید131 – MIBG، درمان التهاب شدید مفاصل در بیماران با مشکل رماتیسم پیشرفته با فسفر 32 و درمان سرپایی پرکاری تیروئید با رادیو داروی ید131 از جمله درمان های قابل انجام  در این مرکز است.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر