پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
در نشست ستادی تبیین شد؛
فکرشهر: در پی اعلام وهشدار اداره هواشناسی استان بوشهر مبنی بر ورود سامانه بارشی و احتمال بروز حوادثی در برخی از شهرهای استان ،کمیته مدیریت بحران به صورت ضربتی با فرماندهی...
کد خبر: ۱۶۷۴۲
دوشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۲

فکرشهر ـ سمیه غلامی: در پی اعلام وهشدار اداره هواشناسی استان بوشهر مبنی بر ورود سامانه بارشی و احتمال بروز حوادثی در برخی از شهرهای استان ،کمیته مدیریت بحران به صورت ضربتی با فرماندهی رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان و تمامی اعضاء ستاد بحران تشکیل گردید.

\n\n

به گزارش فکرشهر، رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان ، به عنوان مقام اول ستاد مدیریت بحران، هدف از تشکیل این کمیته را آماده باش اعضاء ستاد بحران تا 48 ساعت آینده، اعلام کرد.

\n\n

دکتر علیرضا حاجیونی گفت : کارشناس مسئول واحدهای ستادی هرکدام با دو نفر از کارشناسان واحد خود از اعضاء کمیته بحران هستند و در مواقع ضروری با تشکیل جلسات در این زمینه به وظایفی که از قبل برای آنها تعیین شده، عمل می کنند.

\n\n

وی در ادامه اظهار داشت : نیروهای ستاد بحران، در قالب چند تیم منسجم که زیر نظر مدیریت اول تیم انجام وظیفه می نمایند، در شرایطی که دسترسی به هیچ گونه شبکه های ارتباطی نیز میسر نباشد ،باید خود را در سریعترین وقت ممکن به محل تجمع ستاد بحران که از قبل مشخص گردیده ،حضور می یابند.

\n\n

\n\n

حاجیونی همچنین گفت: به علت گستردگی و پراکنده بودن مناطق تحت پوشش شهرستان دشتستان ، ما دو تیم فوریتهای پزشکی  که متشکل از 12 نفر میباشد، به صورت آماده باش در اختیار داریم و در صورت بروز حادثه در مواقع بحرانی ،به محل اعزام میکنیم.

\n\n

وی در ادامه افزود: در مواقع بروز حوادث مترغبه یا غیرمترغبه ،دیگر نهادها (هلال احمر،بسیج،سپاه،پلیس راهور) بعد از تریاژ اولیه و  بیرون آوردن مصدوم یا فرد حادثه دیده  از صحنه حادثه ،برای انتقال به بیمارستان زیر نظر شبکه بهداشت و درمان قرار می گیرند و مدیریت صحنه به عهده ما می باشد .

\n\n

دکتر حاجیونی در خصوص هماهنگی بیمارستان  و خدمت رسانی به مردم ،براین نکته تاکید نمود  ،به هیچ عنوان بخش اورژانس ،بدون پزشک نباشد وتمامی تجهیزات و امکاناتی که  باید در مواقع بروز بحران  استفاده وبه کار گرفته شود، در دسترس قرارداشته باشد .

\n\n

رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان در پایان گفت: در مواقع بروز بحران مرخصی تمامی پرسنل لغو د نیروهای فوریتهای پزشکی در پایگاه های اورژانس شهری و جاده ای در حالت آماده باش هستند.

\n\n

\n\n

\n\n

 

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر