سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: معاون دادستان انتظامی در امور نظارت و ارزشیابی قضات کشور گفت: هدف از نظارت و ارزشیابی قضات مچ گیری نیست بلکه سنجش دقیق و واقعی عملکرد آنان است.\n\nبه گزارش فکرشهر، علی رنجبر روز چهارشنبه در آئین تودیع و معارفه مسئول نظارت و ارزشیابی قضات دادگستری استان بوشهر افزود: اصلی ترین نظارت، نظارت انسان بر خود و بهترین نوع نظارت دیدن نقاط مثبت عملکرد ها و تقویت آنهاست.\n\nرنجبر با اشاره به جایگاه و مقام قضاوت در اسلام اظهارکرد: تقوا و عدالت دو ویژگی اساسی برای یک قاضی است که در مقام نظارت نیز باید تقوا پیشه کرد.
کد خبر: ۱۶۷۸۴
چهارشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰

فکرشهر: معاون دادستان انتظامی در امور نظارت و ارزشیابی قضات کشور گفت: هدف از نظارت و ارزشیابی قضات مچ گیری نیست بلکه سنجش دقیق و واقعی عملکرد آنان است.

\n\n

به گزارش فکرشهر، علی رنجبر روز چهارشنبه در آئین تودیع و معارفه مسئول نظارت و ارزشیابی قضات دادگستری استان بوشهر افزود: اصلی ترین نظارت، نظارت انسان بر خود و بهترین نوع نظارت دیدن نقاط مثبت عملکرد ها و تقویت آنهاست.

\n\n

رنجبر با اشاره به جایگاه و مقام قضاوت در اسلام اظهارکرد: تقوا و عدالت دو ویژگی اساسی برای یک قاضی است که در مقام نظارت نیز باید تقوا پیشه کرد.

\n\n

\n\n

معاون دادستان انتظامی در امور نظارت و ارزشیابی قضات کشور اضافه کرد: حفظ استقلال در قضاوت ها ضروری است و در نظارت ها باید کرامت انسانی و حفظ حرمت و شان انسانها مورد توجه قرار گیرد.

\n\n

وی اظهار کرد: قاضی به منزله کوه استواری است که با صلابت خود، آرامش و آسایش را به جامعه هدیه می کند و قضات سالم چنین مزیتی دارند.

\n\n

به نوشته ی ایرنا، رنجبر هدف اصلی از نظارت را حفظ و ارتقای منزلت دستگاه قضا، شناسایی و معرفی قضات توانمند و سنجش واقعی عملکرد قضات برشمرد تا مردم بتوانند طعم شیرین عدالت را بهتر بچشند و جامعه به سکون و آرامش بیشتری دست یابد.

\n\n

وی بیان کرد: نظارت بموقع و دقیق باعث کاهش آسیب های احتمالی و صیانت از دستگاه قضایی می شود و تقدیر از قضات، تقدیر از کسانی است که پر مسئولیت ترین و حساس ترین بخش نظام مقدس جمهوری اسلامی را بر عهده دارند.

\n\n

رنجبر، تدین، تعهد و عشق به نظام، بهره مندی از دانش و مهارت قضایی، خدمت صادقانه و بی ادعا، داشتن دغدغه حقوق مردم و حسن شهرت و عزت نفس را از شاخصه های قضات عنوان کرد.

\n\n

رئیس کل ادگستری استان بوشهرگفت: نظارت بر عملکرد قضات برای حفظ و ارتقای منزلت دستگاه قضا امری ضروری و اساسی است.

\n\n

علی جمادی افزود: خدمت در دستگاه قضا با توجه به وظیفه ای که قانون و شرع به عهده ما گذاشته، نسبت به سایر دستگاها متفاوت است.

\n\n

وی با اشاره به این که مجموعه دستگاه قضایی در خدمت صیانت و حفاظت از افراد است اظهار کرد: تقویت اقدامات پیشگیرانه و نظارت دقیق به منظور جلوگیری از بروز آسیب به افراد ضروری است.

\n\n

رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت: نظارت و ارزشیابی در دستگاه قضا امری سخت و دقیق است و به دلیل دقتی که در عملکرد قضات می شود، این کار باید از ویژگی های خاص برخوردار باشد.

\n\n

در این آئین ابراهیم شفیعی به عنوان مسئول نظارت و ارزشیابی قضات در دادگستری استان بوشهر معرفی و از حسن آل بویه تقدیر شد.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر